Ik had liever een mooi NA-topic geschreven over mijn mooie 80s Yema Superman, maar helaas is het uurwerkje gestopt met lopen. Datumverstelling deed het niet (de kroon ging van neutraal naar tijd verzetten en klikte niet ertussen) en na een paar keer de kroonstift erin en eruit doet nu de datumverstelling het wel, maar loopt het horloge niet meer en slipt de kroonstift bij het verzetten van de tijd
Nu is het uurwerk, een Shiojiri Y112A nogal een witte raaf, maar ik heb wel een NOS Y102A gevonden voor weinig waarvan ik goede hoop heb dat binnenwerk overeenkomt en die wellicht daardoor als donor gebruikt kan worden eventuele defecete onderdelen. Maatvoering van zichtbare onderdelen zoals spoel, transistor en middelste brug, is gelijk, alleen de behuizing is iets kleiner en hij gebruikt een kleinere batterij. De kroonstift van de Yema past. Ik heb foto’s van het daadwerkelijke horloge en het aangekochte uurwerkje bijgevoegd.
Heeft iemand een goede tip voor een reparateur die met zulke oude quartzjes overweg kan? Heb wel gezocht, maar niet echt wat kunnen vinden op het forum. Locatie makt niet heel veel uit, ik durf deze wel te versturen via verzekerde post. Floris155 had ik al benaderd, maar die heeft helaas geen tijd.
Alvast bedankt.