Je post een Halios. Die ga je voor dat geld niet vinden.
Ik heb hier op HF een piepjonge gele te koop staan op staal en rubber. Is wel (behoorlijk) boven budget.
Kijk dit zijn al leuke opties💪🏼, ik wil niemand beledigen met die prijzen voor die merken, ben niet mega op de hoogte van de used prijzen van deze categorie horloges. Het geeft in ieder geval een indicatie voor het stijltje wat ik zoek.
En dat is nuttig zo. Zeker kijken naar Citizen en Seiko, die hebben hele toffe dingen, ook in die prijsklasse - en ik vind het een leuke prijsklasse, geen rommel, eerder basic en robuust, en je krijgt geen hartverzakking als je er eens een kras op maakt. ![]()
Ik ging eerst Vostok suggereren (kan je op poljot24.com eens kijken), maar da’s qua stijl vaak nog net wat anders dan je voorbeelden. Maar er zijn al andere leuke suggesties gepasseerd. Succes, benieuwd waar je op uitkomt.
Leuke duiker wel iets duurder:
Als een mechanisch horloge geen harde eis is, raad ik aan om eens te kijken naar:
- prima afwerking & looks
- sterke lume
- oerdegelijke constructie
- nauwkeurig quartz uurwerk met een afwijking van ±10 seconden per jaar
- geen gedoe met onderhoud (batterijtje vervangen en klaar)
Je krijgt er zelfs een ongedragen Certina NATO strap bij ![]()
Voor het budget 100% deze Certina. Laatst de mechanische versie gepast, echt heel veel horloge voor je geld. En een echt Zwitsers horloge van een goed merk, doen.
Certina 2e hands is top voor dat budget
Ik zou voor deze gaan. Iets groter in diameter maar draagt compact (L2L). Jubilee band, gerenommeerd merk, betrouwbaar uurwerk, niet duur qua service en stijlvol.
Leuk! Zelf ook gehad ![]()
Draagt absoluut kleiner dan z’n 42mm doet vermoeden.
Enkele zaken om wat rekening mee te houden:
- hardlex glas
- duiker looks maar geen echte duiker specs (100m waterdichtheid)
- clasp is niet zo top
- Met een dikte van 13.6mm is het beslist geen dun horloge dat vlot onder de mouw schuift
Maar wel een erg leuk horloge!
Deze verslaat alles in de range tot 500,- als je het mij vraagt. Voor 419,- all-in laten overkomen uit Spanje. Misschien dat ie tegenwoordig goedkoper is.
De Citizen NB1050-59H!
Ook echt een topper!
Is wel een heel ander horloge dan TS zijn voorbeelden. Wel mooi zeg, wat is de diameter?
38 mm
38mm mijn sweet spot ![]()
Voor 3 a 400 euro zou ik ook voor deze gaan:
Het nadeel van een automaat voor dat geld is toch dat ze vaak wat onnauwkeuriger zijn in die price range, qua tijdsafwijking, i.v.m. duurdere automaten, en er in het algemeen meer consessies gedaan moeten worden als je het vergelijkt met een goeie quartz klok.
Die Certina vind ik echt een prachtig Zwitsers kwaliteitshorloge, misschien koop ik ‘m zelf wel nu ik er zo over nadenk haha.
Nog geen €200 . Heb je mooie blauwe dial met integrated bracelet
Ligt er helemaal aan,
heeft hij al meerdere horloges en zo ja,
Welke?
Dan pas kan je verder gaan met je keuze.
Suc6
Draagt nog geen horloges, maar pakt er regelmatig een bij mij als hij hier is dus heeft wel de interesse. Het moet er dus een zijn die zijn enthousiasme verder aanwakkert.