Gezocht horloge met Valjoux 7750 met mooiste prijs/kwaliteit

Ik ben op zoek naar een horloge met een Valjoux 7750 die en mooi is om te zien en een hele scherpe prijs/kwaliteit verhouding heeft, wat ik tot nu toe heb kunnen vinden wat me aanspreekt is een Hamilton Hamilton X-Wind automatic (H77616533) die zou ik moeten kunnen kopen voor zo’'n 6 a 700 euro.

http://imageshack.us][img]http://img182.imageshack.us/img182/404/hamiltonxwingkk9.jpg[/img

http://imageshack.us][img]http://img182.imageshack.us/img182/1217/hamiltonxwingjpg1mu2.jpg[/img

Nu ben ik natuurlijk geinteresseerd of er meer horloges zijn die volgens jullie inzicht aan die criteria voldoen en zou daar graag feedback over krijgen,

Genesis

Deze mag je hebben voor 550:

Hoi Henrik,

Mooie kwaliteit, alleen heb ik persoonlijk nix met M&L;) (bedankt voor het meedenken(tu))

Genesis

Graag gedaan, ik wil er vanaf en niemand schijnt het te willen hebben???

Henrik,

het is vooral het gevoel wat M&L bij me oproept, en ik weet het het is zo subjectief als het maar kan, maar horloges hebben alles met beleving te maken en nagenoeg 0 met verstand.

Genesis

Grappig Genesis,

Ik heb precies hetzelfde bij Maurice L.

Tissot Le Locle Chrono Automatic

Ja mooie klok, goede kwaliteit en prijs verhouding. Is een dress watch, ik ga voor een meer sportieve klok, want ik loop te weinig met bijbehorende kleding om zo’n klok tot zijn recht te laten komen.

Geld ook voor een Omega Speedmaster met zwarte leren band met dubbele rug, witte wijzerplaat, gouden wijzers en knoppen met stalen kast. Een heel mooi model maar een dress watch dus krijgt weinig wristtime, maar wel een keeper hoor (gekregen van mijn ega met trouwen)

Genesis

Ik zou niet verder zoeken, Genesis. Ik vind 't zelf een prachtig horloge voor een aantrekkelijke prijs,
600 a 700 euro ? op eBay bij professionele verkopers 600 a 700 USD = onder de 500 euro
deze bijvoorbeeld:

http://cgi.ebay.com/New-HAMILTON-KHAKI-X-WIND-Mens-H77616533-995-Off-31-8_W0QQitemZ250040813289QQihZ015QQcategoryZ31387QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Groet, André

Als je het over goede - wat zeg ik messcherpe! - prijs/kwaliteit verhouding hebt zijn de Russische horloges echte aanraders. Met ETA/Valjoux kaliber of met het Valjoux verwante Russische kaliber 3133 serie, een handopwinder.

Poljot Aviator Chronograph Auto, met ETA /Valjoux 7750:

Poljot Shturmanskie Chronograph 31681

Helemaal goed qua uurwerk en uiterlijk… op 2 dingen na…

  1. Ik mis de rotor, dus dat het een automaat is.

  2. De druk knoppen van de chronograaf functie doen mij teveel alsof het een horloge met een quartsuurwerk betreft.:frowning:

Genesis

Wel goed lezen he :slight_smile: Bovenste Poljot is een automaat dus met rotor, immers een 7750 caliber.
Keuze zat in de modellen dus wees gerust, genoeg knoppen keuze voor je… Aardige orientatie voor de Russen is www.russwatch.nl en www.poljot24.de en natuurlijk eBay.

Succes

genesis Schreef:

Helemaal goed qua uurwerk en
uiterlijk… op 2 dingen
na…

  1. Ik mis de rotor, dus dat het een automaat is.

  2. De druk knoppen van de chronograaf functie doen
    mij teveel alsof het een horloge met een
    quartsuurwerk betreft.

Genesis

Ik vind dit appels met peren vergelijken. Als je zo’n Hamilton naast een Poljot legt is het klasse verschil wel heel erg groot.

mvrgr.
Tiny

Ik ben het niet met je eens. Hamilton is namelijk altijd al een echt prijsvechtersmerk geweest. Het ging om massaproductie, degelijke horloges voor weinig. En daarmee verschillen Hamilton en Poljot dus absoluut niet met elkaar. Eigenlijk is Hamilton de Amerikaanse Poljot vice versa.

Ah ik zie het, sorry, kost 767 euro

Genesis

Henrik Schreef:

Ik ben het niet met je eens. Hamilton is namelijk
altijd al een echt prijsvechtersmerk geweest. Het
ging om massaproductie, degelijke horloges voor
weinig. En daarmee verschillen Hamilton en Poljot
dus absoluut niet met elkaar. Eigenlijk is
Hamilton de Amerikaanse Poljot vice versa.

Ben ik wel met je eens, maar de Hamilton spreekt mij persoonlijk van deze 2 het meest aan, is sportiever, klassiek doch ook modern en voor mij gevoelsmatig tijdloos. Met toch een duidelijk eigen gezicht. De Poljot in deze zie ik al zo vaak bij andere merken in dezelfde uitvoering.

Genesis

Hamilton opgericht in 1892 in de US - Pennsylvania, heeft een rijk verleden met railroad zakvesthorloges, in de twintiger jaren hadden ze een markt aandeel van 50% in dit segment met hoogwaardige calibers.
In de dertiger jaren bekend door hun horloges gericht op piloten, de vliegtuigsport word anno 2006 nog steeds actief gesponsord door Hamilton
Hamilton kwam in 1970 met het eerste volledig elektrische horloge op de markt, ""de Hamilton Pulsar ""
daarvoor had Hamilton al in 1957 de Ventura uitgebracht met een batterijtje i.p.v. een opwindveer.
Ook talloze Militaire modellen in de 40tiger en 50tiger jaren zijn door Hamilton in grote aantallen gefrabiceerd voor het Amerikaanse en Engelse leger en marine.


in het Gilbert /Engle/ Shugart jaarboek 2006 ““Priceguide to Watches”” worden 75 pagina’s besteed aan deze fabrikant.

groet, André

Dat ben ik weer met je eens, ik zou ook voor de Hamilton gaan.

Ik ga binnenkort de vaas waar ik altijd mijn kleingeld in gooi ( 0,05 t/m € 2,00 munten) maar eens tellen om te kijken of ik de hamilton al kan veroorloven.

Genesis

Vind ik ook Andre,

Niet afgeven op Hamilton; is een merk met een rijke historie, dat bovendien lange tijd technisch behoorlijk voorop liep in de ontwikkeling van nieuwe (electrische/electronische) horlogetechnieken. Dat ze zowel afschuwuwelijke als prachtige horloges gemaakt hebben staat verder boven kijf, maar bij de grote hoeveelheid modellen die zij geproduceerd hebben kan dat ook haast niet anders. Ze hebben in de jaren 50 en 60 een voorliefde voor afwijkende modellen (driehoekige, asymetrische kasten en van dat soort onzin) getoond, en veel horloges gemaakt die gewoon spuuglelijk zijn.

Maar: ik heb zelf een oude Hamilton handopwinder en vind het een prachtig ding. Voor mij is het gewoon een mooi merk met een historie waar ze best trots op mogen zijn.

Gerard