GEZOCHT: horloge stage!!

Hallo,

voor mijn HBO studie commerciële economie ben ik op zoek naar een afstudeer stage (in mijn 4e jaar). Zoals vele andere wil ik niet bij een grote verzekeringsmaatschappij o.i.d. Al een lange tijd ben ik aan het nadenken wat ik nou écht leuk vindt en toen kwam ik toch op hetgeen waar ik sinds een paar jaar echt verliefd op ben: horloges.

Ik heb al even rondgekeken bij Schaap&Citroen, Seiko, Rolex en Omega. Toch kwam ik er niet uit. Wellicht zijn er mensen hier die mij een handje verder kunnen helpen met deze helse zoektocht! Ik zou het enorm waarderen!

De stage betreft een adviesrapport waarin ik marketing en commercieel gericht onderzoek ga uitvoeren.

1 like

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar misschien even contact opnemen met een van deze bedrijven? Toevallig ken ik iemand die stage (hbo-niveau) heeft kunnen lopen bij een Rolex AD met het onderwerp marketing. Die persoon heeft deze plek gekregen door te netwerken en te vragen. Niet alles is comfortabel achter een laptopscherm te regelen helaas. The Swatch Group heeft ook een hoofdkantoor in NL, daar zou je ook kunnen vragen, daaronder valt ook Omega bijvoorbeeld.

De wereld van horloge is wel relatief conservatief, dat moet je liggen qua marketing etc. Juist extra uitdagend voor baanbrekende trendy marketing natuurlijk!

Hopelijk kan iemand op het forum je nog helpen!

3 likes

Bedankt! Ik zal in ieder geval op LinkedIn proberen rond te snuffelen en ze direct te bellen!

1 like

En ‘dichter bij huis’? V/d Klaauw, Grönefeld? Mss makkelijker bereikbaar dan Rolex?

Mss kan je @stefanketelaars ergens mee helpen?

1 like

Zegt me allemaal weinig, maar Seiko Nederland (is Seiko Europe, zelfs) zit hier in (de buurt van mij) Schiedam. Ze zoeken meerdere mensen, met name horlogemakers; maar wie weet.

3 likes

Tegenwoordig kun je beter horlogemaker worden ja, die zoeken ze overal :sweat_smile:

1 like

Ik vind het klotehorloges om aan te werken, anders had ik al gesolliciteerd. Is op fietsafstand. :wink:

5 likes

Ik kan nog wel een inkoppertje maken; iets met een titanium tooltje, volgens mij kan daar wat commerciële en marketing versterking geen kwaad…:innocent:

3 likes

Vergeet quality assurance en supply chain niet.

1 like

Tell me more;)

1 like

Zo gek idee is dat niet eens.
@Arie_Kabaalstra

@PolleDraaijer dat gaat om een excentrieke horlogemaker die recentelijk een nieuwe tool heeft ontwikkeld. Een tool van titanium wat handgemaakt door Arie wordt geproduceerd.

Arie staat er om bekend heel handig te zijn met zijn handen, maar minder met marketing.

Zou een leuke uitdaging voor beiden kunnen zijn. Het is namelijk een leuk tooltje en zou zo maar een groter publiek kunnen trekken dan dat het nu doet.

Dumet momentum

Misschien zit Arie er helemaal niet op te wachten, maar je zou het initiatief kunnen nemen en eens peilen of het iets voor jullie.

1 like

Neuh, wordt al genoeg over gepraat. Ik hou me meestal graag achterwege bij dit soort issues, maar deze lag voor de hand. Ik kwam net uit dat topic haha

Tuurlijk wel, Arie is een Einzelgänger.

1 like

Dat is wel zo… maar een goed marketing plan kan Dumet wel gebruiken.

Die tooltjes moeten verkocht.

2 likes

Ik kan daar wel iets op zeggen maar laten we dit topic maar niet kapen. :grimacing:

1 like

Ik kan niks betekenen voor de TS.
Verder verwacht ik dat Grönefeld hier geen tijd voor vrij maakt.

Verder weet ik niet wat de carrière ambities gaan zijn van @PolleDraaijer, Maar indien je een specifieke carrière richting op wilt gaan die niet horloge gerelateerd is, dan zou ik eerder een firma uitzoeken die hoog aangeschreven staat in de commerciële economie wat je straks een beter basis op gaat leveren bij het zoeken van een vervolg baan. Het kan zijn dat dit net wat minder leuk is, maar uiteindelijk levert je dit wel weer meer kansen op.

2 likes

Die lijken gezien de billboards en tv reclames inderdaad bezig met een weg naar een groter marktaandeel hier.

Dat heb ik nogal horen zeggen :joy: