Gezocht horlogemaker Breitling

Kan-ie nog niet. Te kort op het forum. O wacht, TL-1 inmiddels. Dan lukt het geloof ik wel.

Hallo bij deze,
Mvg

Ja da’s kut, die stift is afgebroken en het restje zit in de kroon. Wordt een nieuwe kroon, of de stift uitboren uit de kroon - maar dan heb je wel HEEL goede inspanmogelijkheden; en een heel goede booropstelling nodig…

En niet te vergeten een verdomd klein widia staalboortje die alleen al een vermogen kosten (0.6 mm) en een heel koel hoofd want die dingen breken al als je er boos naar kijkt.

2 likes

Ik gebruik dat spul op het werk alsof het niets kost. Zal op een of andere manier wel op m’n loon ingehouden worden vrees ik. :grin:

Ik kan hier niet verder helpen. @Boer, zie de adres-tips eerder in het draadje…! Of bloeden voor een volledige service, want dat mag na 13 jaar ook wel eens. Is via Breitling NL dan wel stevig kassa.

Peter, de kroon van de Super Avenger is veel langer en de opwind-as zit dus niet afgebroken in de kroon. Het breukvlak zit op de overgang naar het verende deel.

En inderdaad is een nieuwe kroon noodzakelijk en waarschijnlijk, zoals je schrijft, ook een full service.

1 like

Tja, via Koster is een nieuwe kroon alleen mogelijk bij volledig onderhoud. Is al vele jaren de policy…

Een close-up foto van een Breitling super Avanger kroon. Deel rechts is bij TS gebroken en meest rechtse deel zal nog in de tube en op de opwind-as zitten.

Inderdaad zou ik ook niet alleen een kroon monteren bij een horloge dat 13 jaar gelopen heeft.

2 likes

Idd de kroon is gebroken en niet de stift.
Ik zal eens kijken of ik een kroon heb liggen.
En daarnaast ja een full service zou niet verkeerd zijn en ook aan te raden.

Gr,

1 like

Beste forum leden ,

Ik zoek ook en kroon voor mijn Breitling Colt Quartz ,partnummer is al voldoende .
Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvg

Avni

Horloge naar watchinside (mark) gestuurd, contact verloopt prettig en deze heeft de kroon op voorraad.
Dus gelijk een service beurt en nieuwe kroon.
Nu wachten in het nieuwe jaar gereed.
Iedereen prettige dagen en bedankt .

1 like

Horloge is retour super service van watchinside (Mark) top.

4 likes

Is je horloge nu compleet geserviced?
Mag ik vragen wat nou alleen het deel service gekost heeft?

Fijn dat die het weer doet. Heb je nu ook een mooie foto voor ons?