Gezocht horlogemaker Breitling

Hallo ik zoek een goede horlogemaker voor mijn Breitling super avenger.
Hiervan is de kroon los gekomen,.
Ik heb op dit forum veelvuldig de naam van peterlc,
Graag zou ik met deze meneer of andere horlogemaker in contact komen.
Bedankt.

@PeterLC gaat nu vast reageren.

2 likes

In welke regio van het land woon je?

Zeer vereerd, maar ik ben bang dat ik je niet kan helpen (Breitling-onderdelen zijn onmogelijk te krijgen voor mij) - ligt er heel erg aan wat er los/afgebroken is. Is alleen de kroon losgedraaid van de opwindas…?

Hallo ik woon zelf in de Drechtsteden dus vrij centraal voor Rijnmond brababant.
Mvg

Hallo ik heb geen idee wat er afgebroken of los is de kroon is er van los maar kon met een beetje in en uit draaien hem nog wel verstellen.
Moet hem van de week even ophalen hier bij de plaatselijke juwelier deze zag er geen brood in namelijk gaf ruiterlijk toe niet kundig genoeg te zijn.

Hoe oud is-ie - Breitling geeft inmiddels een vrij lange garantie…? Kan er wel naar kijken hoor, maar als er wat dan ook defect is aan de kroon zelf of aan de tube, komen we bij mij niet verder.

1 like

Movements hengelo. Ja het is een stukje rijden, maar je moet wat overhebben voor je hobby.

volgens mij een valjoux 7750 in te zitten .

Watchinside. Mark is een ex-QWS (NL’se Breitling service) man. Was destijds soort van adjunct-atelierchef. QWS is nu Gronefeld Watches. Serieus.

Als je in de buurt van Nijmegen bent kom maar langs heb gelukkig nog redelijk wat Breitling onderdelen.
Want zoals hierboven gezegd ze zijn niet meer aan te komen.

Gr,

Er staat geen Breitling op zijn site.

In Alkmaar zit V&M Watches, die doet voornamelijk breitling reparaties. Zelf geen ervaring mee, misschien iemand anders hier?

Als alleen de kroon is losgekomen, kan iedere horlogemaker dat zonder probleem maken.

1 like

Dat zal-ie er af hebben moeten halen van Koster&Zn. Hij is immers geen officieel Breitling servicepunt meer. Believe me, hij had certificaat Breitling Level 4 (dat zijn hooguit iets van 20 mensen wereldwijd) bij QWS, en heeft vast nog wel wat liggen aan onderdelen. Vraag er gewoon 's naar bij hem!

Ik heb movements. Ts heeft die nodig, ik niet

Hallo volgens mij is die van 2006 dacht ik zal ik moeten opzoeken .

Hallo moet hem terug ophalen bij de plaatselijke juwelier daar ligt hij al een maand of 2 maar deze kan hem niet repareren gaf eerlijk toe niet kundig genoeg te zijn! Zal ik volgende week doen .

Stuur maar een pb.


Ging om het inzetten van een kroon op een Super Avenger (eerst nog bij Peter LC geweest die vervolgens aanraadde om Mark op te zoeken).
Alles per post gedaan. Ging perfect.
Kroon is inderdaad de zwakste schakel bij de SA

1 like