Hallo …ben nieuw dus hopelijk de goede topic gepakt.
Ben op zoek naar iemand die misschien het horloge wat van mijn opa is geweest te kunnen maken
Ben uiteraard al bij de juwelier geweest waaronder Oskam in Rotterdam…helaas niet te maken geen onderdelen…voor zover ik het weet is de + verbinding afgebroken voor de batterij deze is ook weg …en de spoel werkt niet …nou zou het natuurlijk kunnen dat iemand op het forum onderdelen heeft
En of het horloge weer kan laten werken
Het horloge is een Seiko SQ quartz 7123-8310
Uit 1981 …
Alvast bedankt voor de reacties…
Is niet het goede topic maar ik laat hem staan. Ben zelf horlogemaker maar deze problemen kan ik niet makkelijk oplossen… …ik pas je titel aan voor meer views.
Je moet op zoek naar een Seiko-Epson VX43 uurwerk. Deze kosten nieuw rond de 10 euro en kan als vervanger voor het 7123 uurwerk.
Wijzerplaat en wijzers kun je over laten zetten. Wellicht moeten de wijzerplaat pootjes er wel af, weet ik niet zeker, maar wijzerplaat valt wel te plaatsen op uurwerk met juiste lijm
Beste mensen
Dank voor jullie reacties
Moet zeggen origineel heeft voor mij inderdaad de voorkeur …heb zelf al lopen zoeken naar een uurwerk …dan zijn net de laatste cijfers weer anders . Bij speedtimerkollektion ook al gekeken…
Het berichtje van Pierre is voor mij een mooie optie
7123 is een verwijzing naar het uurwerk en 8310 is het model. Aangezien jij alleen een soortgelijk uurwerk nodig hebt, maakt het model niet uit. Iedere Seiko met een 7123 uurwerk is dus goed.