Ik zoek een horlogemaker die een Omega Speedmaster een servicebeurt kan geven. Ik woon in Amsterdam, maar wil gezien de kosten niet naar Wesselink & Vreeker.
Ik loop lang rond op het forum maar heb op één of andere manier geen idee.
Wat kost dan een service van zo’n Omega bij Wesselink?
Ik vind Nico Rijsman altijd erg prettig. Duurt best even, maar is kwalitatief wel goed en een stuk minder duur dan W&V.
Aangezien ze officieel Omega Service Center zijn vermoed ik E750,00
Wat de fabrikant voorschrijft en daar schijnt ook op gecontroleerd te worden…sjoemelen is riskant voor ze…
Punt is dat onderdelen bij niet officiële centers een probleem is want Omega levert niet aan anders dan aan officiële service centers…
Deze Speedmaster heeft gelukkig een 7750 uurwerk. Dat scheelt.
Even rondbellen en je kunt 100 euro verdienen. Nog een heel bedrag, maar alle beetjes…
Nou meestal doe ik een 7750 voor 350 ex. Btw dus denk dat er wel wat meer als 100 op te bedienen is.
Vind ik al erg duur.
Mag jij vinden.
Maar prijs is altijd bespreekbaar he.
Haha
Erg duur? Heb jij zelf als eens een automaat met chrono laten servicen?
De man heeft geen website of email volgens mij.
Geen website, wel email.
Ronald Prins te Cothen
Vakman bij uitstek, prijzen zijn uitermate verrassend!
Ja.
Nog meer vragen?
Opsturen naar Ferrie Schweitzer in Heerlen. Toen ik daar laatst was lagen daar allemaal Speedmasters van AWC.
Zelf ook prima ervaringen.
Het ligt eraan wat er bij de prijs van € 350,- [ € 423,50 incl. BTW ] aan onderdelen vervangen wordt. Als de veerton met automaat wisselaar en kogellager van de rotor erbij zitten dan is dat een billijke prijs. Een veerton kost al snel € 50,- als die van de ETA genomen wordt. Een zelfde veerton, maar dan van Omega kost ruim € 87,-. ETA onderdelen kunnen steeds moeilijker ingekocht worden omdat de ETA niet meer uitlevert aan de fournituren handel.
Het probleem is de waterdichtheid: inderdaad levert Omega de benodigde pakkingen niet aan on-gecertificeerde horlogemakers. Deze zullen dus moeten experimenteren met alternatieve pakkingen en een beetje waterschade zal uiteindelijk veel meer gaan kosten dan die € 100 of € 200,- die bespaard is op het onderhoud…
En bij deze Omega is het rotorlager helaas niet los te vervangen dat is nog wel eens een dingetje, compleet nieuwe rotor.
@BadgeandBezel Thanks! maar gaat momenteel niet lukken.
@Tokes Ik ken je niet maar heb al wel een aantal keer voorbij zien komen dat je aangeboden had om een reparatie te doen, misschien jezelf even voorstellen?
En ik wil niet vervelend zijn maar als je zelf een bedrijfje hebt is het volgens mij niet de bedoeling om hier actief werk binnen te halen, tenminste als je praat over ex. btw ga ik daar vanuit.