Gezocht: iemand die deze oude Seiko 5 (7009-876a) weer in ere kan herstellen ๐Ÿ˜Š

Hallo allen,

Ik wist niet zo goed waar ik deze vraag kon stellen, dus dan maar in algemeen :blush:

Het gaat om het volgende: een tijdje geleden gaf mโ€™n moeder me de Seiko 5 (7009-876a) die mโ€™n vader vroeger heeft gedragen, het is een model uit de jaren 90 denk ik.

Het uurwerk werkt nog wel, maar heeft een afwijking van een paar minuten per dag. Het glaasje heeft heel veel krasjes en op de wijzerplaat ontbreekt het 12 uur indexje.

Ik zou deze Seiko 5 graag een opfris beurt willen laten geven en ook wil ik 'm vaker gaan dragen wegens sentimentele redenen. Ik heb al een mooie zwart leren 19mm band van Hirsch :blush:

Is er iemand op het forum die de nodige ervaring heeft met reparaties aan deze klassieke Seiko 5?

Ik hoop onder andere dat de volgende zaken aangepakt zouden kunnen worden:

1. Onderhoud uurwerk en reguleren (of vervangen?)

2. Glaasje vervangen (of (double domed) saffier?)

3. Indexje op 12h vervangen (hopelijk zelfde of bijna gelijke index of wijzerplaat geheel vervangen door een identieke?)

Ik hoor graag wie (voor een leuk bedrag) wonderen zou kunnen verrichten met deze oude Seiko 5 :blush:

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groeten, Ricardo

2 likes

Ik zou het horloge wel een service beurt kunnen geven en als er eventuele schade is aan het uurwerk deze herstellen, maar de onderdelen van het uurwerk kosten bijna evenveel als het uurwerk zeg met verzending. De index op 12h vervangen daar kan een donorplaat voor gebruikt worden. Glaasje moet ook geen probleem zijn. Ik PB je wel even voor de prijs.

3 likes

Dank je @SJW!

Ik zie je PB graag tegemoet.

Ik sta ook open voor meer aanbiedingen, liefst in de buurt van Den Haag e.o. :blush:

1 like

Aad57 contacten

1 like