Zoals het snelverzet wieltje voor de vintage Seiko KS en GS uurwerk? Dat is (nog) te klein om te printen?
3D printer

Je moet wel leren 3D tekenen, dan zijn de mogelijkheden oneindig.
Ik heb al 10 kilo geprint in een paar maanden.
Top leuke VW bus, hoe heb je die in verschillende kleuren gedaan zonder AMS?
Ja dat is veeel te klein om te printen, maar die zijn wel te koop of kun je eventueel zelf maken uit messing.
Een rechthoekje plaatje zal waarschijnlijk wel lukken ook al is het kleiner, even opmeten en een 3d model voor maken en kunt het proberen
Mijne staat in bestelling, direct maar de AMS bijbesteld.
Maar het belangrijkste is inderdaad het leren 3D tekenen in een programma, daar begint het allemaal bij, anders hang je volledig af van wat er online te vinden is om af te printen.
Het is voor mij een nieuwe wereld, ik zag in het verleden enkel figuurtjes voorbij komen op YT en dacht, is het dat? Maar daar stopt het dus niet bij.
Ik ben aan het oefenen met Onshape en het lukt aardig, al weet je soms niet hoe je aan iets moet beginnen en als er nog niemand een YT filmpje over gemaakt heeft…
Welk materiaal zijn de witte bakjes? Gewoon wit PLA?
De bus bestaat uit verschillende onderdelen die je apart geprint habt en dan gemonteerd dacht ik, is een pennenhouder.
Goed bezig!!
Dat is inderdaad PLA basic, dit materiaal is echt perfect om te printen en niet duur.
Een 3D printer geeft je echt eindeloze mogelijkheden, als ik aan het huis aan het klussen ben print ik bij elk project wel een paar onderdelen, van hangers om jassen op te hangen tot het complete loopslot van een deur, hoekprofielen, afwerk plaatjes om kabels weg te werken, steunen om sensoren op te hangen, kabel geleiders. Eigenlijk kan je alles maken met een 3D printer als je ook 3D kan tekenen.
Waarom ben je niet voor fusion 360 gegaan?
@Floris155 Dat is zonder AMS, toch is een AMS wel echt toegevoegde waarde, in de toekomst bestel ik die er nog bij. Het voordeel is dat je support van het ene materiaal kan printen en de hoofd body van een ander materiaal. Als deze materialen niet aan elkaar hechten kan je de kwaliteit van de prints nog net wat beter krijgen.
Dat is inderdaad wel handig voor support te maken, bijvoorbeeld bij die openers heb ik gevonden dat het handigste is de support aan de binnenkant te maken daar maakt het toch niet uit dat het wat grove afwerking heeft.
Dan een hoek van 45 graden en is er verder geen support nodig en is de afwerking meteen goed
@stefanketelaars welk materiaal zou het beste zijn als ander support materiaal zodat het makkelijk loskomt zonder afdruk?
Geen idee, zag dat Oneshape gratis was en daar maar voor gegaan… maar er had nog iemand mij fusion 360 aangeraden ondertussen.
Maakt het uit denk je?
Ik zou toch voor fusion gaan.
Het voordeel van fusion is dat je ook een gratis versie kan downloaden en buiten dat heb je een enorme community die oneindig veel filmpjes hebben gemaakt hoe alles werkt.
Ikzelf werk met de betaalde versie omdat ik dan net wat meer mogelijkheden heb, maar als je af en toe wat tekent om het vervolgens te printen is de gratis versie meer dan goed genoeg.
Ik ga het zeker eens bekijken!
Thanks.
Worden de geprinte onderdelen voor de 3Dprinter zelf niet te warm? PLA is toch wel gevoelig voor warmte en daardoor kans op vervorming.
Daarnaast zelf de ervaring dat het in de loop van tijd toch iets brozer lijkt te worden.(ivm reactie van vocht in de lucht)
Maar ik werk ermee in ziekenhuis setting dus misschien iets ander eisenpakket daardoor.
Maak jij die support dan in Bambustudio? Normaal of tree?
Ja je kunt zelf support vlakken selecteren en dan zie je in de voorvertoning hoe het eruit ziet
Thanks.
Heb net even bekeken, maar het kan dus ook automatisch, maar misschien niet steeds de perfecte oplossing.
Dag Harry,
Met een harsprinter heb ik deze weten te printen, echter zijn deze te broos door de printlagen, ik heb verschillende printoriëntaties gepoogd maar… Na het plaatsen breken ook deze na enkele dagen. Het liefst hou ik me aan het originele ontwerp van de quickset, maar wellicht pas ik hem aan naar de sterstijl van VTA.
Mijn volgende poging wordt een gietmal maken. Ik heb rondweg teveel horloges welke een verzetwiel nodig hebben om een dergelijk bedrag naar VTA over te maken.
Same here, vandaar dat ik de vraag stelde. Misschien dat ik er ooit toe over ga om ze van messing te maken, maar ik ben heel benieuwd naar jouw resultaten.
Eerste print was te krap dus ik moet de print nog eens goed nameten en vergelijken met het ontwerp. Beetje vijlen gaf al wat ruimte.
Ik ga het ontwerp nog herzien!