Is er hier iemand die een bergeon centreer pons terug kan draaien naar 4mm ipv 4.7mm en deze vervolgens in te korten tot een mm of 11 zodat deze in mijn horia tool past?
Deze kan vandaag naar Alexander toe. Gemaakt van een 0.5mm vhm freesje met een schacht van exact 4mm. Deze had ik dan weer gekregen van Stefan (@stefanketelaars). Ik ben in het nabije verleden erg geholpen met gereedschap door verschillende forumleden. Het is leuk om dan weer iets terug te doen voor een ander forumlid. Diensten uitwisselen maakt het forum alleen maar leuker.
Het voordeel is dat dit stukje gereedschap heel erg nauwkeurig is. De afwijking in de uitlijning is door mij niet te meten (kleiner dan 5 micron).
Nou, die nauwkeurigheid krijg je gewoon cadeau als je zoān freesje als basis gebruikt. Ikzelf heb daar weinig aan toegevoegd. Ik ben alleen op dit idee gekomen, heb het freesje ingekort en er een groefje in geslepen .
Vandaag van @Coosc het bitje met identiteitscrisis mogen ontvangen, het wilde toch liever platine centreren hahaha. Ongelofelijk blij mee en ik kan niet wachten deze op de gewenste manier te gebruiken. Maar voor nu alvast een plaatje van hoe het gebruik er uit gaat zien in de toekomst.
twee weken geleden een ordertje RVS Pennen met een afronding, en lengte 25mm 0-0.1 mm, Dat was nog niet zo lastigā¦
en de afgelopen week een klein beetje draaiwerk (ongeveer een uurtje) en de rest van de tijd Freeswerk⦠Titanium onderdeeltje⦠best complex ding⦠nauwkeurigheid over het algemeen ±0.03mm, en sommige bewerkingen ±5µmā¦Allerhande Gebogen en gewelfde oppervlakken⦠en daar gaat dan best wel tijd in zitten als je dat moet nafrezen met een 1 mm freesje.
de Komende week een ordertje Wijzernaafjes draaien, dat gaat ook op de āGroteā ik heb in het verleden dat soort onderdeeltjes op de Kleine CNC draaibank gedaan, maar op de grote gaat dat net even lekkerderā¦
Onderdeeltjes van 0.75 mm doorsnede⦠dat dan weer wel⦠ohja⦠er moet ook nog een gaatje van 0.25 mm door, en dan afsteken met een beiteltje van slechts 0.64 mm breedā¦
Ja, zeker omdat ik nog altijd niet goed kan lopen⦠hele dagen op je benen staan is dan best een prestatie al zeg ik het zelf, maar daarmee weet nog niemand wat ik allemaal gedaan heb vorige weekā¦
Ik ga binnenkort weer onder het mes, die metalen plaat moet uit mijn Voorh⦠eh⦠Rechterbeenā¦pijn in mijn knie, en die knie heeft aan het hele ongeluk niets overgehouden⦠dus daāhoort nie!.. Hopelijk huppel ik dan weer een stukje soepelerā¦
Wat ik er wel over kwijt wil⦠is dat ik vorige week dus voor het eerst een nauwkeurig Titanium onderdeel heb gedraaid op de Grote Draaibank⦠die overigens met zijn lengte van 1meter 4 nog niet eens echt groot is⦠maar ja⦠de kleine meet slechts 85 Centimeterā¦
Als ik pinnen voor mezelf moet draaien, dan wel van Titanium he?.. geen RVS, RVS is voor Kookgerei, en uitlatenā¦
en mogelijk komt er weer een ordertje RVS pennen aan⦠nu voor een andere klant Diameter 4 mm, daās meer mijn smaak, die 10 mm āGranatenā van onlangs⦠dat was toch wel groot werkā¦
Ik kijk al uit naar die wijzernaafjesā¦materiaal is besteld⦠laat ik bezorgen bij een Afhaalpuntā¦