Gezocht; in lijn met de citizen aq 4020-54y en de grand seiko sbgv 245

je kent ze wel; van die horloges die je keer op keer tegenkomt waar je hart Net even een huppeltje van maakt:)
ik heb dat met de glashutte original panomaticlunar als dresser bijvoorbeeld :slight_smile:

voor nu ben ik op zoek naar een set and forget casual,sporty chique, vloeken in de kerk, quartz?
horloge in lijn met de vreselijk mooie citizen aq 4020 54y en de grand seiko sbgv245

lichte dial, modern, op staal geen must, opgelegde markers en merkjes erg gaaf, onder de radar
2-3000 euro

wie kent er horloges die zeker in dit rijtje thuis horen, de zogeheten overachievers?

edit) even @Bidle en @Zulu als eigenaren taggen

edit2) dial ipv dail uiteraard

2 likes

?

1 like

Seiko SARX033? Maar ongeveer 3K heb je zowat iedere GS knaller uit de sports serie. Maar de SBGH277 zou er wel uitspringen voor me als je een lichte

zoekt :grinning:

Edit: dat is een Hi beat, die zijn wat duurder… Dan zou ik gewoon die 245 aanschaffen :upside_down_face:

1 like

dank voor je reactie. door je review staat deze nu op de (heel erg) short list :slight_smile:
wat ik ook fijn zou vinden is als een suggestie, zoals deze grand seiko, een echte banden slet is en met een kleine moeite is aan te passen van -strand- naar board room :slight_smile:

1 like

Yeah man, met Washi dial!

Dan is een 245 wel een uitstekende keuze. @Fate_Amenable_To_Change en @tompj kunnen dat wel beamen denk ik. Die Citizen vind ik persoonlijk net wat meer dressy en daardoor niet een allrounder.

Maar dat is persoonlijk. Succes met de overweging in ieder geval!

1 like

In tegenstelling tot Zulu zou ik geen SBGV245 aanraden van “beach tot boardroom”. Ik neem aan dat ie het op een donkere leren band goed gaat doen, maar ik vind 'm eigenlijk te sportief onder een pak.

Als je nooit verder komt dan business casual, fair enough, maar als het een “donkerblauwe pakken en zwarte schoenen” boardroom is vind ik het een faux pas.

Dan heb je in mijn optiek meer aan deze horloges meer:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0243/0993/products/grand-seiko-quartz-sbgx319_2_214_720x.jpg?v=1579566239

Erg dressy, maar wel 100m WR en op leer te zetten. Met z’n vintage profiel zie ik 'm ook nog wel op een gore legergroene NATO, 's zomers.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0243/0993/products/grand-seiko-quartz-sbgx295_1_977_1261x.jpg?v=1579566235

Vleugje modernisme, maar ook 100m WR en de goedkoopste van het stel. De Gunmetal indices maken 'm speciaal. Ik vind het wel wat voor allerlei omstandigheden, al denk ik dat je niet veel verder gaat komen dan donkere perlons en sailcloths om 'm casual te maken.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0243/0993/products/the-citizen-eco-drive-aq4020-54y-japanese-traditional-paper-dial-made-in-japan-solar-quartz_3_120_1261x.jpg?v=1579568300

Toch Ă©Ă©n van de tofste, en jouw eigen eerste keus. Dat ding is perfect in alle situaties.

Zoals gezegd, de SBGV245 is naar mij onderweg. Maar ik blijf 'm casual vinden, en Ă©Ă©n van de redenen dat ik 'm kocht is toch echt omdat ik zelf deze al had:

Maar even serieus, voor minder dan 3000 pik je ook een Nomos AHOI Neomatik op. Die heb ik in Atlantik:

200m WR, 36mm, onder de radar, grijs voor minder dan 3K te koop en zeker van casual naar dressy om te toveren met een Shell Cordovannetje er bij:

Nu zoek je een lichte wijzerplaat:

Oh. Shit. Da’s geen quartz. Hmm. Maar wel modern, lichte wijzerplaat, beach to boardroom, onder de radar en binnen budget. Excuses, ik had over de quartz heen gelezen.

3 likes

dank voor deze schitterende reactie :slight_smile: quartz is zeker geen must; de 2 op de shortlist zijn dit bij toeval :slight_smile: business casual is wel zo boardroom als het bij ons gaat worden inderdaad :slight_smile: