Gezocht lunette voor mijn eerste horloge

Ongeveer 45 jaar geleden kreeg ik dit horloge, raakte het vervolgens kwijt, maar vond het onlangs terug bij het uitzoeken van de inboedel van mijn overleden vader. Één keer opdraaien en hij liep weer als een zonnetje!
In mijn jeugdige onbezonnenheid heb ik er toentertijd de lunette afgesloopt; ik vond dat als rebelse tiener waarschijnlijk een stuk stoerder… Nu wil ik uiteraard mijn oude liefde weer in haar vroegere glorie terugbrengen. Heeft iemand enig idee waar dit horloge vandaan kwam, of de fabriek nog bestaat en of er misschien ergens nog wel een lunette te koop zou kunnen zijn?
Ik zou er bijzonder blij mee zijn!
Groeten, Cees van den Broek

1 like

Oh ja; de tekst op de wijzerplaat luidt:
UNION
Ancre
17 Jewels
Shockproof

misschien dat iemand met een draaibankje zo’n ding redelijk voordelig kan namaken ?

Waarschijnlijk wel, maar dan zou ik eerst nog een voorbeeldje van de originele moeten hebben. Mooier zou zijn ergens een originele op de kop te kunnen tikken natuurlijk…

Mooi dat hij weer terug is. Het model krijg ik niet gevonden maar daar zal vermoedelijk een zwarte duiklunette op hebbengezeten. Je kans wordt wat groter als je ook de doorsnede meld, wellicht dat er iemand binnen het forum er een heeft liggen voor je.

Klopt helemaal! Zat een zwarte ring op met witte markering. Moet ik meten op het las of zit die lunette rond de metalen rand van de kast?

Ik bedoelde uiteraard glas in plaats van las…

De naar binnen vallende ring van het huis is 33 millimeter, de doorsnee van het glas 29 millimeter.
Mocht iemand er eentje hebben liggen houd ik me zeer aanbevolen en wil er uiteraard een gepaste prijs voor betalen!

Ik check dadelijk even thuis, heb veel oude duikers liggen en bezels.
Zal straks even iets laten weten.

Is het dit model van lunette?

Ps je mist volgens mij ook een secondewijzer. Maar dat is niet helemaal duidelijk op de foto

Mvg
Lode

Yep! Dat is 'm!!!

En mijn secondewijzer doe het wel hoor! Zou je me de lunette of het hele horloge willen verkopen?

Weet je wat we doen, ik stuur je deze mortima superdatomatic op, zonder bandje dan wel. Er zit een cattin 66 in die schielijk overleden is en de lunette is ietsje minder scherp als die andere mortima champion bougie maar die is nog in perfecte staat en loopt nog. Vandaar.

Als je een adresje geeft via pb dan stuur ik hem jou richting uit.

15 likes

Kijk, dàt zijn nog eens horlogevrienden! :thumbsup:

Dit is helemaal super!!!

Wel een foto hier posten hè? Als die lunette er op zit! :slight_smile:

Uiteraard!

1 like

Heb je de lunette ontvangen?
Is vorige week dinsdag op de post gegaan.


Wie kan mij meer vertellen over mijn horloge?

Zou deze van dezelfde familie kunnen zijn ? Niettemin een zeer goed werkend horloge.
Een Vintage en in zeer mooie staat , gekocht in Noord Fr. op een winter rommelmarkt beurs .