Gezocht: Omega Seamaster ''De Ville''

Dag mede horlogeliefhebbers,

Nu ik een aantal jaar echt een liefhebber ben geworden van horloges en daarbij erg interesse heb gekregen in de geschiedenis van bepaalde modellen, ben ik voor mezelf gaan kijken wat ik zelf mooi vindt en bij mij vind passen.

Recentelijk kreeg ik dus te horen dat mijn opa een bepaald horloge ooit heeft gehad en nadat ik hem zag was ik direct verliefd geworden. Ik moet dit horloge ooit zien te bemachtigen. Het gaat om een Omega Seamaster ‘‘De Ville’’. Gezien de beperkte kennis over dit model ben ik benieuwd welke configuraties er allemaal van zijn en wat ongeveer de prijs is waar ik aan moet denken. Ik zie online namelijk de prijzen erg verschillen. Nadat ik veel verschillende modellen heb gezien ben ik de degene met een datumfunctie het meest mooi gaan vinden. Of mijn opa ook dit specifieke uitvoering heeft gehad, kan ik dus niet achterhalen. Ik heb dit model uiteraard veelvoudig online gezien maar wil dit graag in het echt zien voordat ik een besluit kan maken om hem aan te schaffen.

Mocht je mij van meer informatie kunnen voorzien of heel toevallig dit horloge op zolder hebben gevonden? Of ken je misschien betrouwbare personen die hierin handelen of wellicht op zoek kunnen gaan? Laat het me s.v.p. weten. Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic!

3 likes

Even verplaatst naar gezocht. Succes met de zoektocht.

1 like

Ah, hij is verplaatst. Ik dacht al, tl-1 mag toch geen zoekertjes plaatsen.

Héél erg veel. Omega plakte in die tijd (jaren 60/70) overal verschillende namen op. Een specifiek model kan zijn gemaakt met zowel ‘seamaster de ville’ als los ‘seamaster’ en los ‘de ville’ op de wijzerplaat.

Dat heeft precies hiermee te maken. Er zijn zo veel verschillende modellen met die modelaanduiding en die verschillen onderling in kwaliteit en verzamelwaarde.
Daarnaast werden deze horloges gemaakt in staal, verguld, goldcapped en massief goud. Ook dat heeft groot effect op de waarde.

Ik heb ooit het exacte model op jouw plaatje gehad in massief goud. Deze heb ik hier op HF verkocht. Ik durf wel te zeggen dat dit specifieke model een van de meest begeerlijke is uit deze modellijn. De meeste seamaster de ville zijn iets meer ingetogen en meer dress watch.

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-14k-gouden-omega-de-ville-linnen-dial/

2 likes

Ik zou even kijken bij b&o en vintagemasters

2 likes