Gezocht: reparateur Guess/Gucci

Wie kent of weet een reparateur/hobbyist die mijn twee Guess horloges en twee Gucci horloges kan repareren,nakijken en of vervangen van batterij? Graag in omgeveving Arnhem.

Een batterij vervangen kan vrijwel iedereen. Daarvoor kan je de gemiddelde juwelier ook wel binnenlopen.
Repareren hangt van het defect af. Als het een courant uurwerk (typenummers?) is kan het gemakkelijk worden vervangen, dat kan ook een beetje horlogemaker wel. Als er iets defect is wat specifiek aan het horloge is, kan je het beste toch een AD (officiele dealer) binnenlopen, want er zal niet zo’n actieve handel zijn in Gucci wijzers (bv), als bij sommige andere merken.

Het betreft alle orginele horloges gekocht bij De Bijenkorf. Alleen om deze alle 4 te laten nakijken via hun vindt ik een te kostbare zaak. Hiervoor heb ik het geld niet meer. Deze horloges heb ik een lange tijd niet meer gedragen en hierdoor zijn ze komen stil te staan. Ze moeten dus alleen weer aan het werken gebracht worden. Ik weet niet eens of er eigenlijk wel een batterij in zit. Sorry, ik ben geen expert. Maar nu wil ik ze weer gaan gebruiken en zoek ik een reparateur of een hobbyistdie dit misschien voordelig voor mij kan herstellen. Er is dus niets aan kapot, ze moeten alleen weer gaan lopen.

Cappelli73 Schreef:

Het betreft alle orginele horloges gekocht bij De
Bijenkorf. Alleen om deze alle 4 te laten nakijken
via hun vindt ik een te kostbare zaak. Hiervoor
heb ik het geld niet meer. Deze horloges heb ik
een lange tijd niet meer gedragen en hierdoor zijn
ze komen stil te staan. Ze moeten dus alleen weer
aan het werken gebracht worden. Ik weet niet eens
of er eigenlijk wel een batterij in zit. Sorry, ik
ben geen expert. Maar nu wil ik ze weer gaan
gebruiken en zoek ik een reparateur of een
hobbyistdie dit misschien voordelig voor mij kan
herstellen. Er is dus niets aan kapot, ze moeten
alleen weer gaan lopen.

Gezien de merken acht ik de kans groot dat het quartz batterij horloges zijn en geen mechanische klokjes.

Als ze het voor 't wegleggen wel hebben gedaan en er verder niks kapot lijkt te zijn, dan is de kans groot dat er alleen een batterij vervangen hoeft te worden.

Ik denk dat als je naar een juwelier of horlogemaker gaat je tussen de 5 a 15 euro per horloge kwijt bent per horloge voor een batterijwissel. Als je ook nog een waterdichtheidstest wilt, komt daar nog wat bovenop.
Een hobbyist kan het wellicht ook, maar dan kun je moeilijk reclameren als er iets mis gaat (per ongeluk krasje, etc.).
Afhankelijk van de constructie is het misschien ook eenvoudig zelf voordelig te doen. Nogmaals, met weinig ervaring kunnen er wel krassen enzo komen. Maar mocht je het willen proberen, dan kunnen we je misschien verdere tips geven.

Helemaal eens, gewoon naar de juwelier en eerst batterij laten nakijken. 95% zeker dat het daaraan ligt, zeker als ze gewoon in een la hebben gelegen die hele tijd.