Gezocht: reparateur voor zakhorloge met slagwerk

Beste leden,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een (zak) horloge met slagwerk. Afgelopen week heb ik er dan eindelijk een voor een redelijke prijs gevonden. Wel behoeft deze wat werk/ herstel. Alle functies tonen aan dat ze het doen zover dat:

  • De hamers van de gong slaan.
  • De balans vrij beweegt en het horloge ook een tijdje loopt als de tijd ingesteld wordt.
  • De chronograaf samen met bovengenoemd verschijnsel loopt.

Mijn idee is dat het horloge een grondige service nodig heeft. Ook zal voor 1 van de staaldraden van de gong een vervanging moeten komen aangezien deze ontbreekt.

Ik hoor graag of jullie mij iemand hiervoor aan kunnen raden.

En ohja, ook zou het mooi zijn als iemand de maker van het uurwerk weet (de kast is niet origineel).

Alvast bedankt,

Max


1 like

Bij de mijne zie je binnen de rode markering het teken van de maker (Lugrin)

Op jouw foto zie ik alleen cijfers, kun je zelf met een loupe ergens nog een teken ontdekken?

1 like

Zoek je nu een ander zakhorloge? Snap je topic niet echt

1 like

Bedankt voor je reactie! Helaas staat daar niks buiten het serienummer en voor de rest valt er met de loupe ook niks van markeringen te vinden.

Excuses als het topic onduidelijk is. Ik ben niet op zoek naar een ander zakhorloge. Ik ben op zoek naar een persoon die in staat is het horloge te herstellen. Ook zou ik er graag achter komen van welke maker het uurwerk afkomstig is. Groetjes

Volgens mij zou je Koen is kunnen vragen.
Even de juiste gezocht @koen kom er maar in.

3 likes

Ik heb meerdere verslagen van zakhorloge restauraties van @koen gezien. Ik weet niet of hij ook met het slagwerk over weg kan, maar het is een berichtje waard.

Edit: iemand was me al voor

2 likes

Dat kan hij zeker! Hij heeft laatst nog eentje gedaan en met een filmpje het slagwerk laten horen. Absolute vakman ook :+1:

2 likes

Anders zou je ook Stuck in Time in Naarden kunnen berichten. Hij heeft een website en kan sowieso aan dit uurwerk sleutelen.

1 like

Hmm, ik begreep het meteen.

1 like

Het maakt me niet uit wie het gaat doen als er maar een mooi verslag van komt met veel uitleg en foto’s.

Ik begrijp er meestal niks van maar het is telkens weer waanzinnig interessant !

1 like

@Da_Watcher @rorymoer @maurits @SybrenAnne
Thanks voor de info allemaal. Ik zal proberen contact op te nemen met koen. Ik heb wat van zijn posts bekeken en deze zijn veelbelovend. Wat betreft het mooie verslag moet dat wel lukken denk ik!

2 likes