Na wat surfen ben ik achter gekomen dat dit een rolex is uit 1969 / 1972,
mk1 of mk2 dial (denk ik) .
De band twijfel ik een beetje , moet toch Oysterband zijn in plaats van jubilee?
En wat schatten jullie de waarde van deze rolex momenteel?
Het horloge is niet van mij en ook niet in mijn bezit.
Zou eventueel wel wat meer foto’s kunnen opvragen!
even langs bij een echte expert. Wij kunnen wel roepen maar vasthouden en kijken kunnen we niet. Dus antwoorden ga je krijgen van 0 tot een paar duizend mits origineel.
Die band sluit natuurlijk al ruk aan! Papieren bij?
Hmm, de dial zier er anders wel ‘echt’ uit voor mij. Als dit een echte Red Sub is dan moet je toch gauw op 8, 9 k rekenen volgens mij. De band zal wel niet origineel erbij horen, moet een folded oyster zijn.
Hier staat meer info:
Uiteindelijk moet het toch naar de expert!
Ik twijfel of ik verder moet gaan met onderhandelen.
Diegene vraagt ook een vrij hoge prijs voor daarom ben ik ook voorzichtig!
Op het eerst oog >> Meters first, inderdaad MKI/II daar zijn er niet zoveel van gemaakt. De lugs ogen redelijk rond op deze foto, bezel lijkt vrij nieuw voor zo’n oude klok, parel van de insert oogt erg wit (luminova?) net zoals de uren/minuten wijzer. De uurmarkers op de wijzerplaat zijn beschadigd wat je thv 9 uur goed kant zien. Band zou inderdaad een folded ref. 9315 moeten zijn al heb ik wel eens opgevangen dat jubilee een optie geweest zou zijn vroeger. Het blijft lastig om een horloge op een foto te beoordelen, dat zeg ik er gelijk bij.
Je zou er ook een post op VRF aan kunnen wagen, daar zitten de echte vintage freaks en hoe meer foto’s hoe beter!
Met dit soort klokken is het altijd ‘beauty lies in the eyes of the beholder’. Heb zelf diverse vintage klokken gehad die verre van perfect waren waar ik enorm veel plezier van heb gehad maar na de aanschaf van een werkelijk meer dan retestrakke 1680 ligt mijn lat voor een vintage erg hoog. Persoonlijk hecht ik veel waarde aan een goede (dikke) kast en perfecte wijzerplaat. Kleinere onderdelen zoals wijzers en/of insert/parel zijn achteraf nog wel te vinden.
De kast is echt in een slechte staat. De rechterpoot onder is een paar mm korter dan de poot links. Jubilee band hoort er niet op en het is gebruikelijk dat endlinks bij vintage Rolexen niet 100% aansluiten. Waarde? Dat schommelt nog eens met oude horloges. Zelf denk ik aan een bedrag tussen de 6,5 en 7,5 K.
Heb laatst een kenner horen zeggen: Rooie Sub’s? Ik geloof er niet meer in, met de meeste dials word je genept". Dus zorg dat je zeker bent van je zaak voordat je hapt.
De kast is echt in een slechte staat. De
rechterpoot onder is een paar mm korter dan de
poot links. Jubilee band hoort er niet op en het
is gebruikelijk dat endlinks bij vintage Rolexen
niet 100% aansluiten. Waarde? Dat schommelt nog
eens met oude horloges. Zelf denk ik aan een
bedrag tussen de 6,5 en 7,5 K.