Gezocht: schokbestendig horloge

Je verhaal/uitleg is heel duidelijk. Weet zelf ook niet wat de DS wel/niet heeft, maar weet wel dat ze ISO 6425 gecertificeerd zijn en daar heb ik de volgende info over gevonden.

More shocking ISO diver watch standards tests
For those of you who are into the tech specs, the ISO 6425 incorporates ISO 1413, which covers shock resistance, and ISO 764, governing antimagnetic timepieces.

We actually like the shock resistance test because it simulates the shock of a fall from one meter (about 3 feet) onto a hardwood floor. That’s not hard to imagine on the deck of a boat.

How the ISO shock tests a diver watch (Trigger warning- this paragraph describes cruelty to watches)
The watch is placed on a support that holds it while a 6.6 pound plastic-headed club is mechanically released from a height of one meter. First it hits the side of the watch, on the “9”, and then the watch is reset and hit on its face with a shock equal to about 5,000 Gs. That seems like a lot, but the weight of the club, the speed and the distance really do calculate to about 5000 Gs. It’s been compared to the force of a strong golf swing, so you can imagine whacking it on the railing of the boat. To meet the ISO standard, the watch has to keep time just as before, within plus or minus 60 seconds per day after the test.

Vandaar dus de gedachte dat het misschien een optie was. Maar zoals al eerder aangegeven is de DS 43mm en de wens was max 42mm. Weet niet welke Seiko de TS had, maar Seiko duikers zijn volgens mij allemaal ISO 6425 gecertificeerd.

Eens! :point_up:

Daarom het ik zowel een automaat als een superquartz :wink:

Hoi Klokkengek, (excuus weet je voornaam niet) Nee dat begreep ik hoor. Ik dacht later ook deze reactie beter op TS kunnen zetten. Maar waardeerde het zeer hoe je de zwaar ondergewaardeerde Amphibia aanprees. :+1:

1 like

Dit soort tests zijn uiterst nuttig, maar volgens mij gaat dit om de schok bestendigheid bij incidenten. Wanneer je een activiteit doet waarbij steeds een serie van schokken terugkomt (bijv. klappen bij elke training), lijkt me dat op den duur niet goed. ik zou er geen fijn gevoel bij hebben bij een horloge van 700 euro. :slight_smile:

1 like

Wat dacht je van een Seiko 7A28 of 7A38? Zoek maar eens e.e.a. op over het uurwerk. Ja, quartz, maar niet je alledaagse quartz. Een mooi stukje horologische geschiedenis die met zijn chronograaffunctie als coach ook nog eens handig is.

Hoi Jan, mijn voornaam is Harry. En we zijn het over die Amphibia helemaal eens. Volgens mij is het de voordeligste oplossing voor TS en denkelijk net zo shockresistant als de duurdere duikers. :relaxed:

Edit:

Hier nog een heel leuk YouTube filmpje van oude vriend Simon Crane, die de Vostok Amphibia aan crash tests heeft onderworpen. Dit is deel 1, je kan daarna verder klikken naar de overige drie delen. :relaxed:

1 like

Misschien een Seiko met diashock? Zit bijvoorbeeld in de Alpinist. Ik weet niet in hoeverre dat echt beschermt, maar het is vast beter dan helemaal geen schokbescherming.

1 like

Die Alpinist kan inderdaad heel veel hebben. En voor een mooie prijs.:relaxed:

1 like

Heel leuk filmpje Harry! het griezelt je gewoon om dat met een horloge te doen. Ik zal hem ook linken in de cccp topic. Dank je.

1 like

Dankje! de overige deeltjes zijn ook leuk. Hij gooit het klokje van een viaduct, rijdt er overheen. Allemaal geen punt voor een Vostok! :smiley:

Dan zou een middagje klappen toch ook geen punt moeten zijn? :wink:

1 like

Een Gshock lijkt mij redelijk voor de hand liggen… onverwoestbaar. Geen automaat maar voor de rest voldoet het aan jouw rijtje.

Nu nog uitvogelen welke van de 5.382 modellen…

:smirk:

Edit : oeps zie nu pas dat een automaat wel een vereiste is…anyway. Gshock blijft wel de beste keuze voor een schokbestendig horloge. Wellicht de overweging waard…

2 likes

Denk ik ook. Mijn Kawasaki twin gaf hoog frequente trillingen rond 4000 rpm. Gaat altijd een deel naar de pols. 12 dagen rijden was geen enkel probleem. Blijft wel een punt of TS hem mooi vindt. Ha ha. Technisch is het een prima oplossing. :grinning:

1 like

Noem eens een modern horloge ZONDER schokbescherming… :wink:

1 like

Eeehh… :no_mouth:

Klopt! :+1:

Klapper van een horloge

2 likes

Inderdaad… deze dus. Ik heb hem ook aangeschaft.
Geweldig horloge en voldoet aan de wensen lijkt me!

1 like

(waarom moet het horloge 200m waterresistent zijn?) #durftevragen

1 like

De RO1! Heb zelf de klassieke versie, maar er is ook n sportversie…