Hallo Allemaal,
Ik had voor 1 keer ! besloten voor iemand anders te repareren. “Omdat ie sentimentele waarde had” Spijt als haren op m’n hoofd want de vorige “horlogemaker” had de wijzerplaat aan het glas vastgelijmd. Ik trok dus spontaan de lak van de plaat zoals te zien. (links, midden)
Geluk is met de dommen dus ik probeer gewoon via dit forum of iemand dit wijzerplaatje nog heeft. Ik heb er wat voor over zeg maar…
foto tezien op http://www.webwerkplaats.nl/seiko3.jpg
Alvast bedankt !
Marco
zet het complete typenummer eens neer, waarbij 2202 het caliber is, dus 2202-xxxx.
xxxx is het kastnummer.
Dan kan ik voor je kijken.
Goedemorgen,
bedankt voor de snelle reaktie ! Ik zal even compleet zijn:
op de bodem van de kast:
Seiko
2N0128
SGP BACK ST STEEL
2202-3040
JAPAN-B
Op het werkje zelf alleen SEIKO 2202A.
Had je de foto gezien ? Is het geluk met de dommen? heb je misschien nog zo’n seiko bruine wijzerplaat want ik durf het in deze staat niet terug te geven.
Ik weet niet of je veel spullen hebt maar ik heb door onderdelen gebrek hier nog wat eigen “projectjes” liggen: Voor een prisma zoek ik nog een 31mm wijzerplaat “21 jewels”. Voor een erg leuk oud prismaatje een ETA 1128 balans met veer. Voor een Valjoux 92 een kroon+stift.
Hoi MArco,
Hij is nog te bestellen, kost 20 euro en dan heb je hem nieuw, rechtstreeks van Seiko.
Doen?
Hai Robbie,
Als het echt dezelfde is: GRAAG !
Weet je het zeker ? Ik had namelijk ergens op internet gelezen dat ze niet meer te krijgen waren.
Ik heb voor de zekerheid nog even scherpe macro opnamen gemaakt van deksel en wijzerplaat. Volg de onderstaande link maar…
http://www.webwerkplaats.nl/seikoenlarged.jpg
Bestel maar en zeg maar hoe je het wilt regelen.
Alvast heel erg bedankt. Klokkie stelt niks voor, niet mijn schuld, maar ik vond het erg rot. Zijn erg vriendelijke mensen.
Vriendelijke groeten,
Marco (uwreaktie#yahoo.com)
Ik bestel hem gewoon, en als ie fout is stuur ik hem retour.
De wijzerplaat is binnen.
De vorige eigenaar heeft een beetje gerommeld aan de lumen (zitten daar glimmers op geplakt?).

De wijzerplaat gaat weer retour Seiko.
Mhoutgraaf wilde hem graag hebben, maar laat me er nu mee zitten 
Ik denk niet dat ik nog een keer een onderdeel voor iemand inkoop zonder vooraf betaald te zijn, hier heb ik weinig zin in en geen tijd voor.
Niet erg netjes maar is onredelijk om iedereen over een kam te scheren
Doe ik ook niet, maar voortaan is het vooruit betalen alvorens ik bij Seiko ga bestellen.
Ik kan het anders niet meer bijhouden en ik heb maar een beperkte periode dat ik retour kan sturen.
Robbie, ik had gezegd af te nemen. Ik had gezegd te betalen. Sterker nog,het geld is dinsdag al overgemaakt. Het is nu Zaterdag.
Ik weet dat het internet niet altijd het beste van mensen laat zien maar ik ben van de oude stempel. Als ik wat zeg doe ik dat. Ik ben niet voor niets op dit forum geregistreerd met echte naam en niet een pseudoniem.
(Dat zouden meer mensen moeten doen.)
Ik hoop dat je het wijzerplaatje nog hebt. Ik ontvang hem dan graag. Zoals eerder gevraagd: geef even een email adres dan mail ik je de adresgegevens.
Vriendelijke groeten,
Marco
Rob, openbaar excuus voor de wat trage reakties, maar belangrijk voor forumleden die meelezen: redenen zijn bekend bij Rob en aanvaard.
Van mijn kant wil ik vermelden dat ik het super vindt dat iemand die je niet kent toch moeite doet om zo’n wijzerplaatje te vinden, bestellen,voorfinancieren.
DANK Rob !!!
Laat dat 
Wel graag een plaatje van het eindresultaat, morgen kun je aan de slag 
Oeps…eeh. tsja. hmmm
Die ligt alweer bij het omaatje. Sorry ! Ik had op rikketik een leuk seiko doosje gekocht en het ding (met super uiterlijk, maar nog steeds niet werkend) terug gegeven.
Serieus, ik raak nooit meer andermans horloges aan. Een horloge “sentimentele waarde” slopen is echt zenuwslopend. Ik was hier als hobby aan begonnen om wat rust in m’n donder te krijgen 
MOCHT je nog een werkend 2202 hebben dan hou ik me aanbevolen. Zet ik in 1 keer over maar ik pruts niet meer aan dat ding.
Nogmaals bedankt !
Marco