Gezocht: stalen band voor BB58 uncle Seiko / Forstner etc.

Ik zoek een stalen band voor mijn Tudor bb58.

Voorkeur voor een Oysterband maar sta open voor andere opties.
Uncle Straps, Forstner of wellicht een ander merk.

Zie ze af en toe voorbijkomen op HF dus zodoende eerst hier de vraag voordat ik online bestel met bijbehorende extra importkosten.

2 likes

Op uhrforum ga je meer kans maken makker :innocent:

1 like

Ja aber ik spreek stein kolen Deutsch.
Heb daar geen account :wink:

Ik zal eens koekeloeren voor je :ok_hand:

1 like

Ik heb helaas niets te koop. Ik kan je alleen een sfeerimpressie geven van de Forstner banden waar ik super blij mee ben.

Jubilee op de zwarte voor een meer vintage uitstraling en oyster voor een sportieve uitstraling op de blauwe.

Ik heb de klokjes gekocht met bedoeling om mijn zoons (12 en 15 jaar) beide iets moois na te laten wat ze dagelijks kunnen dragen en wellicht op die manier ook het virus :microbe: een beetje door te geven :smiley:.


1 like

Fijne banden en wat mij betreft van een betere kwaliteit dan die van Uncle. Vooral de sluiting vind ik bij Forstner veel beter.

1 like

Oei dit maakt me dan weer aan het twijfelen.
Ik heb een Forstner gehad destijds voor een seamaster 300 spmc en die vond ik tegenvallen.
Dus was me een beetje aan het oriënteren op de oyster van Uncle straps.

Verder geen reacties op het forum, dus dan maar nieuw bestellen maar welke!?

1 like

Het is natuurlijk maar enkel mijn mening, er zullen vast wel weer andere zeggen dat is dus juist andersom. Zo gaat dat met meningen😁

De sluiting van de Forstner voelde beter aan voor mij en heeft meer mogelijkheden om te verstellen, dat vind ik echt een heel groot pluspunt. De aansluiting op de kast was bij de Forstner ook net iets mooier dan bij de Uncle, maar dat kan ook door het horloge zelf komen misschien.
De Uncle had ik op een 41mm BB en de Forstner voor een BB58.

1 like