Ghost bezelsert mod (Casio Duro) 👻

Hé freaks!

Ik kom normaal niet verder dan het wisselen van bandjes. Laatst een setje ontvangen voor mijn verjaardag met een casebackopener. Had vandaag niet zoveel te doen, dus waarom niet een keer lekker experimenten!

Na wat surfen op YouTube zag ik dat het vrij eenvoudig is om een bezelinsert te ‘faden’. Daarvoor heb je alleen bleek nodig en een wattenstaafje. Ik heb gebruik gemaakt van dikke bleek.

Hoe gaat het te werk:

• Bezelinsert loshalen van de bezel is het makkelijkste.

• Als dat niet lukt haal je de gehele bezel los van de kast.

• Als dat ook niet lukt net als bij mij, dan maar gewoon de caseback openen. Kroon met stem loshalen en het complete uurwerk met wijzerplaat uit de kast.

• Vervolgens plaats je de bezelinsert in een bakje met bleek.

• Door het bakje in de felle zon te zetten versnel je het proces. Na ongeveer 8 minuten zal je zien dat er niets gebeurd totdat je voorzichtig met een wattenstaafje over de bezelinsert heen wrijft. Verf komt langzaam los en wrijf vervolgens voorzichtig over de gehele insert heen zodat het gelijkmatig verkleurt. Het is lastig om te zien hoeveel je nou precies weghaalt aangezien het geheel nog steeds ondergedompeld is in bleek en nat is.

Bij mij ging er vrij veel vanaf, maar moet zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn simpele en toch super mooie ‘faded ghost’ insert.

Hieronder wat plaatjes:

Wees niet bang en hoop hiermee anderen te inspireren om lekker te modden! Fijne dag verder. :v:t3:

31 likes

Nice Adil!

Is je Duro nog waterdicht nu?

1 like

Heb je ook nog een before foto?

Ik vind het eindresultaat hoe dan ook al wat hebben :wink::call_me_hand:t3:

1 like

ziet er echt goed uit!

1 like

Oeh goeie vraag. Heb de rubbertjes etc exact weer teruggeplaatst waar ze zaten en het vrij stevig weer dichtgeschroefd. Net gedoucht ermee en zie nog niets geks.

1 like

Kan later nog een foto schieten. Wil je er een van dichtbij? Als je op de foto’s klikt worden ze scherper btw.

Thanks! Denk dat ik misschien wel iets teveel heb weggehaald maar dat heeft ook wel wat idd.

Gaaf gedaan! Leuk eindresultaat

1 like

Erg goed gelukt zeg, ik vind het mooi geworden. Ik heb het ooit bij mijn SKX gedaan, maar die is ongewild nog een stuk valer geworden. Geniet ervan! :+1:t4:

1 like

Heel gaaf :ok_hand:

1 like

Een foto van het horloge voordat je begon maar die is niet meer te maken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hahah nee idd. Heb er wel een:

image

Linksonder. :+1:t3:

Best gaaf :ok_hand:

1 like

6 likes

Hij is mooier nu ! :+1:t2:

1 like

Best gaaf. Mooi resultaat!

1 like

Thanks! Hij is niet perfect maar dat het maakt het juist leuk op de een of andere manier.

1 like

Wabi sabi !

1 like

Het proces even versnelt van 30 jaar naar 8 minuten. :rofl::rofl:

1 like

Voor foto :wink:

[edit]
Oops de datum nog even bijzetten zie ik nu
[/edit]

3 likes

Wanneer ga jij de tuin in?

1 like