Gift voor echtpaar

Binnenkort hebben wij een heugelijke viering in de familie; een bruiloft. Het aanstaande echtpaar heeft om geld gevraagd, maar ook laten blijken een cadeau van ons zeer op prijs te stellen. Onze voorkeur gaat naar die laatste optie uit en we denken aan een horloge beide. We denken dat we de smaak van het stel wel kunnen inschatten.

Is het ‘Jut en Jul’ om hen een horloges van hetzelfde merk te geven?
Hebben jullie suggesties in de prijsklasse tot € 300,- (p.p)?
Zouden jullie de horloges laten graveren of juist niet?

Ik zou toch eerst proberen te achterhalen wat ze dan precies mooi vinden,
vooral voor een vrouw is het moeilijk in te schatten wat ze nou precies mooi vind.
veel vrouwen dragen tegenwoordig gewoon mannen modellen,
zijn het liefhebbers die voor mechanisch gaan, of willen ze liever toch Quartz ?
met een leren of een metalen band.
sportief, dress , chronograaf misschien, groot , medium of klein van afmeting.
misschien kun je heel onschuldig eens vragen wat ze nou mooi vind, als je samen "“toevallig”"
voor een etalage van een Juwelier staat ?

absoluut graveren. Persoonlijk maken. Is in mijn ogen geen Jut en Jul.

wellicht ten overvloede, maar heb je eraan gedacht dat een aantal merken een dames- en een herenmodel heeft van hetzelfde horloge?In het door omschreven geval lijkt mij dat een leuk idee.

dit is aleen bedoeld als voorbeeld. De horloges zijn van Lasalle (destijds een zelfstandig merk maar overgenomen door Seiko.)
Deze horloges hebben een totale dikte van…4 mm.

De 4 hoekpunten zijn (waren) van goud, echter na 1 maand dragen was al het goud afgesleten. Onder garantie nieuwe gekregen, daarna weer in no-time versleten. Toen heb ik het maar laten zitten.

@ RHV Zelfde merk, zelfde model… Jullie hebben dat destijds bewust samen aangeschaft, daar doelde ik eigenlijk op met Jut en Jul. Jullie vonden het dus geen bezwaar om het zelfde horloge te dragen? Ik vind het aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant heb ik de associatie met stellen die in hetzelfde trainingspak op dezelfde fiets op pad gaan…Hoe heb jij dat ervaren, wiens keus was het om deze set aan te schaffen?

@ André; voor de smaak ben ik niet echt bang. Hij en ik dragen hetzelfde horloge. Zij draagt naast haar eigen ook haar vriends horloges. Mijn man en hij kopen onafhankelijk van elkaar vaak dezelfde kleding. Bovendien kunnen we de ceremonie meester om advies vragen. En als we er dan nog naast zitten kunnen we altijd nog ruilen. Het eventuele graveren zou na de gift geschieden.

Tot nu toe hebben zij horloges van modemerken zoals Diesel, Mexx, Esprit, Tommy Hilfinger of Fossil. Als present zou ik liever kiezen voor Tissot of een andere betaalbare Zwitser.

Dag Laury,
ik heb nog nooit een “Jut & Jul” ervaring gehad omtrent deze set horloges. Nog nooit! Juist alleen maar leuke reacties.
En neem mij niet kwalijk, horloges ist toch wel fff iets anders dan een trainingspak.
Buitenstaanders die onze horloges samen zien reageren juist erg leuk, omdat buitenstaanders absoluut niet weten dat dit te koop is.
Denk er nog maar eens over na en vergeet “asjeblieft” die traingspakken. Dat is een “non-vergelijking”

Trainingspak en horloge’s zijn idd niet te vergelijken. Je kan het ook zien als een soort van ‘trouwring’, maar dan om de pols, beiden dezelfde klok.

En ik denk dat je met Tissot goed zit, heeft veel keuze, zowel mechanisch als quarts en ook redelijk betaalbaar. In Amsterdam bij ADC vind ik zelf altijd veel moois liggen. (tu)

@ RHV ; dank je voor je reactie. Een horloge is inderdaad stukken subtieler dan een trainingspak. Heel goed om te lezen dat je er positieve reacties op hebt gehad. En zoals Jaap-Wim al zegt misschien eerder te vergelijken met het trouwring idee. Is het dan niet gek als het om een gift gaat?

@ Jaap Wim; We gaan zeker in de collectie van Tissot kijken of er iets passends te vinden is. Mogelijk dat we toch niet op een dames en heren versie uitkomen, want de dames Tissots zijn naar mijn idee wat klein, hoewel vele ook weer tijdloos, en dat is ook een pré…

Laury, niet zo druk maken of het niet gek is. Ik begreep dat ze aangegeven hadden een horloge op prijs te stellen. Speel anders open kaart en neem ze beiden mee naar een juwelier waar je zelf vooraf even bent wezen kijken en een voor-selectie hebt gemaakt.
Ik meen mij te herinneren dat Jacob Jensen tegenwoordig een goedkopere lijn horloges heeft met nagenoeg hetzelfde ontwerp als waarmee hij zoveel succes heeft behaald. En ook een dames- en herenmodel.

Voor wie wil weten waar onze keus op is gevallen

Niet hetzelfde model, wel overeenkomsten in vorm, kleur wijzerplaat en stalen band. Uiteindelijk voor haar toch een echt damesmodel gekozen omdat we hopen dat ze heel lang meegaan en het lastig te voorspellen is of de trend dat dames grote klokken dragen zich voortzet.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van het paar, we bieden hen aan om de horloges te laten graveren. Ik hoop dat ze onze keus kunnen waarderen…

Nu op voorhand benieuwd naar jullie oordeel.

Speciale keuze. Fijne klokjes !
En met Tissot zit je volgens mij wel bij een degelijk en vooral nog betaalbaar merk. (tu)

Oehhhhh… mooie damesklok!!!

Mijn beste,

Een formidabele keuze is het geworden. Immers ‘Tissot’ staat al meer dan 150 jaar voor Inovatie, Ongewone Ideeën en een Inventieve Geest “Innovators by Tradition” Zo ook de twee modellen welke je voor het gelukkige echtpaar hebt gekozen. Voor haar elegant in strak staal met een subtiele datuminzet op de zes uurpositie en voor hem een stoere chronograaf, 10 atmosfeer in eveneens een stalen uitvoering, beide met saffier glas. Kortom (tu) (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Goeie keus, Laury!
Ik hoop dat een aantal antwoorden van lezers hebben bijgedragen aan jouw keuze.
Succes!

Goede keus en je hebt gelijk, niet helemaal hetzelfde en toch een soort gelijkenis. Tissot is goed in mijn ervaring. Mijn T-Touch werkt al jaren probleemloos.

Guus