Gifts

Ik heb 1x een horloge verkocht en daar spijt van gehad. Hierna ook geen horloges meer verkocht.

Deze hieronder had ik een paar jaar later aan een vriend weggegeven. Daar heb ik geen spijt van gehad. Hij had nog nooit een horloge gehad, en vond het een onwijs gaaf ding met die zwevende display. Een tijdje later heb ik em kado gedaan, z’n eerste horloge:
http://www.watchesbg.com/catalog/popup_image.php?pID=1007&osCsid=gkt15gv75uggb18k11tl642ge6

Om de 1 of andere reden vind ik een horloge weggeven minder erg dan verkopen… :S
Hebben jullie ook wel eens horloges weggegeven? En was het een eigen gedragen horloge of nieuw? En bij wat voor een gelegenheid?

Ik heb er stuk of 10 weggegeven maar die had ik, op mijn beurt weer gekregen van medeforum leden. De horloges worden vol trots gedragen door mijn jonge cliënten van het observatie en behandelcentrum waar ik werk.

Als je iets weggeeft krijgt het horloge meerwaarde doordat je een emotionele band krijgt cq versterkt met iemand. En als je geluk hebt zie je de ander nog eens genieten van zijn of haar horloge.

Toen ik net op het forum zat heb ik voor mijn vader een Seiko5 gekocht. Hij is altijd gek van techniek en was zelfs tot tranen geroerd. Dat is inderdaad veel mooier dan een horloge verkopen. Ik heb hem ook nog een camo Casio Mudman gegeven voor tijdens het vissen die hij ook heel mooi vind.

Ik heb vroeger zo’n Kawasaki ZXR horloge gehad.:sunglasses:

Plastic, maar van een mooie kwaliteit…niet ECHT goedkoop , voor wat het was…
Was idolaat van die motor toendertijd.

(Nog) geen motorrijbewijs , dus beetje “wannabee”…

Vond ik zelf uiteindelijk.

Een collega van mij kreeg er 1. Een Kawasaki dan. Hier ! Had hij er “recht” op !! :slight_smile: paste mooi bij dat gifgroen/wit/roze !!
Nooit echt spijt van gehad. Is dan een spontane actie. Waar je iemand dan echt blij mee maakt. :slight_smile:

Daarentegen heb ik ooit een Tissot verkocht… :frowning:
Hou maar op schei maar uit !

Nog slapeloze nachten vol met spijt van !! Gewoon “unheimlich” gevoel…

Een soortgelijke Casio heb ik ook gehad voordat ie kapot ging. Leuk ding en heeft het lang uitgehouden. Die van mij had alleen niet dat zwevende, verder lijkt het er wel enigzins op. Die Databank functie was wel geinig.

Jaren geleden, bij de aanschaf van een nieuw horloge, heb ik mijn oude Danisch Design (34 mm, zwarte wijzerplaat met witte datum, quartz met saffier) aan mijn dochter gegeven.
Mijn fascinatie voor horloges bevond zich toen nog in een prematuur stadium.
Enkele dagen geleden kreeg ik het klokje van haar terug, omdat zij het niet meer droeg.
Terug bij de baas zogezegd.
Nieuw batterijtje erin en hij loopt weer als een zonnetje.
Hoewel ik niet zoveel met quartzen heb, wordt dit vanwege de geschiedenis, toch een blijvertje. Ik ben eigenlijk meer een verzamelaar, dus verkoop van mijn horloges zit er niet gauw in.