vandaag deze gigandet chrono terug van service gekregen. Volstalen kast. Valjoux hart.
Alles netjes.
Alleen kan ik er weinig over vinden.
Blijkbaar is er een connectie met breitling en wakmann. Iemand die me er iets meer kan over vertellen.
vandaag deze gigandet chrono terug van service gekregen. Volstalen kast. Valjoux hart.
Alles netjes.
Alleen kan ik er weinig over vinden.
Blijkbaar is er een connectie met breitling en wakmann. Iemand die me er iets meer kan over vertellen.
Dat de band te klein is weet ik ook. Dus dat hoef ik niet te weten
Typisch jaren 70 design, Gigandet was made by Breitling inderdaad (ik meen primair voor de Amerikaanse markt) en binnenin tikt een Valjoux 7734.
Hoeveel betekent dat “made by Breitling”? Is een Swatch ook Made by Omega omdat het bij de Swatch group hoort? Ik heb altijd het idee dat het meer iets is dat verkopers er bij zetten dan dat het nou daadwerkelijk zo veel uit maakt.
Dat het uit de Breitling fabriek kwam, dus geen Sicura nonsens.
Goeie! Dus Wakmann = (soms) Breitling.
Dat Breitling ook Gigandet maakte staat er dan weer niet bij. Heb jij een linkje met info hierover @Jurtz?
“Wakmann was the US distributor for Breitling from the mid 1940’s onwards and marketed his own line of watches too, some very nice pieces btw; high end models were manufactured by Charles Gigandet and branded Wakmann, Gigandet or Vulcain, many of the medium range models were assembled in France, most probably by Yema.”
“None of these have any connection to Breitling whatsoever besides sharing the same distribution channels. You also wouldn’t call a Universal Geneve distributed by H. Stern a Patek Philippe, would you? So, all those “Breitling Wakmann” or “Wakmann Breitling” or “Wakmann Datora” or “Wakmann (Breitling Heritage)” listings are a load of bullsh*t.”
Ik zat ernaast.
Mij maakt het weinig uit, of deze nu van breideling komt of niet, kan alleen niks terugvinden van dit model.
Mijn reactie van op Dennis. Over dit soort specifieke chrono modellen is vaak weinig info te vinden, omdat er enorm veel verschillende modellen waren van talloze merken. Merken kochten een standaard uurwerk in van een van de grote producten en maakten zo hun “eigen” modelletjes allemaal. Wat zou je er bijvoorbeeld over willen weten?
kleine dingetjes, hoe dit model genoemd werd, productieaantal, productiedatum, welke band ze geleverd werden etc…
Klopt, er werden zoveel “eigen” modellen gemaakt in die tijd, dat het niet zo makkelijk is om er iets meer van te vinden.
Ik verwacht niet dat er mensen zijn die dit van zo’n onbekend model weten.