Gigandet klokje onderweg

Per toeval kwam ik vandaag op internet het merk Gigandet tegen. Dit bedrijf zat op een gegeven moment samen met Wakmann en Breitling in een soort consortium. Het blijkt dat veel Wakmann en enkele (Amerikaanse) Breitlings een Gigandet gesigneerd uurwerk heben. Grappig, dacht ik. Even Googelen en op Ebay kijken.

Sja, dat moet je natuurlijk nooit doen :stuck_out_tongue:

Hier een prachtexemplaar van Gigandet, automaat met datum. Waarschijnlijk een ‘good old’ ETA 2452. De verkoper zegt dat ie 42 bij 38 mm is, maar dat lijkt me wel groot voor die tijd. Hoe dan ook, op het plaatje vind ik het een plaatje.

Kortom, na wat moderne moderne-classics uit de jaren 90 hier dan m’n eerste echte vintage horloge. Nu maar wachten tot ie komt. :~

Verder de eeuwige vraag natuurlijk: weet iemand iets over dit klokje? Jaren 60? Is het idd een ETA 2452? En klopt mijn (internet) info over Wakmann, Breitling en Gigandet?

1 like

Mooi zeg!

Wakmann was de distributeur voor Breitling in de VS, Gigandet heeft kasten gebouwd voor o.a. Breitling. Als je na het losschroeven van de horlogekast het volgende ziet, is het een ETA 2452 :wink:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&a&2uswk&ETA_2452

Énorm leuk horloge trouwens!

Dank voor de info!

“Énorm leuk horloge trouwens!”

Dat dacht ik ook meteen. Wellicht het begin van een vintage horloge collectie. Zag net ook een aantal ‘bullhorn’ voporbeelden op dit forum. Ook leuk :slight_smile: Maar we gaan eerst deze afwachten en dan maar eens rustig verder kijken, het moet natuurlijk wel leuk blijven. :slight_smile:

Mooi exemplaar!!! Wat heb je betaald incl verzendkosten? Met name die verzendkosten nekken wat aankopen van me op ebay.com. Dan is .de beter.

Leuk horloge(tu) Ik zat aan de jaren '70 te denken, maar ik kan er goed naast zitten.

Hoi Tom,

Sja, jaren 70 kan natuurlijk ook heel goed. Als ik vergelijkbare modellen en kleurstellingen van bv Omega (Gevene Dynamic) en Heuer Autavia en monaco) dan zijn ze allemaal verkocht zo eind 60er en begin 70er jaren.

Het zal er dus waarschijnlijk om hangen; jaren 60 of jaren 70.

Heeft iemand hier een mening over?

Dank!
Pieter

Mooi klokje! (tu) Volgens mij is het gebruik van zo’n kleurige secondenwijzer typisch jaren '70. Ik weet er wel een leuk bandje bij:D

Leuk, mooi en spannend.
Sterkte met het wachten :wink:

ik vind hem helemaal gaaf.
Ik heb deze week een diesel van mn collega hersteld, en daar zat ook een oranje secondewijzer op. Ik vond dat DAT juist DE KLOK maakte!

Hier denk ik dat de seconde wijzer zeker inbreng heeft mbt het gave uiterlijk van deze klok.
Maar,…ik zou eerder voor dees kiezen dan voor de diesel!!

Kortom, mooie aankoop!

wow, koele indexen!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.