Gigandet rosegouden chronograaf

Het ding is stokoud! Ik denk dat ie allang in reservetijd zit :wink:

Maar zonder gekheid: zonder recente service waarbij de veer is vervangen hoef je nergens op te tellen qua reserve…

het horloge is van de jaren 60 dus al ff aanwezig en loopt heel mooi en houd goed de tijd , ik draag het alleen in de avond en wind het een keer per dag op en het blijft goed bij de tijd , dus misschien nog recent geserviced , maar de eigenaar is overleden dus niet meer te achterhalen .

Dat hoeft niks over de service history te zeggen.
Het zou heel mischien kunnen dat er aan de binnenkant van de deksel een ingekraste datum staat, want in het verleden werden er vaak ā€˜ā€˜handtekeningen’’ en datums in het deksel gekrast door de horlogemaker die het horloge gerepareerd had.

Je komt er niet onderuit om het deksel te lichten als je meer over dit horloge te weten wil komen.

Maar als je het horloge alleen in de avond draagt loopt het ook daarna. Lopen zonder fatsoenlijk geolied te zijn is slecht. Het veroorzaakt slijtage.

Als je van plan bent hier lang lol van te hebben: investeer in een beurt. Dien je iedere 5 a 7 jaar te herhalen…

ik zal het een keer aan mijn horlogemaker vragen , die kan hem wel nakijken .