Heb onlangs dit uurwerk gekocht en ik vind er nergens iets van terug op het internet. Het enige uurwerk die in de buurt komt is de polaris versie van gigandet. Kan er iemand mij helpen om wat meer informatie te verstrekken over dit uurwerk inzake zeldzaamheid, waarde en authenticiteit.
Even mogelijk nog een foto toevoegen?
Foto’s zijn bijgevoegd
Origineel is ie sowieso.
De kastvorm is niet echt gewild, volgens mij was ie goudkleurig en is dat er zo goed als allemaal afgebladderd.
Veel meer dan 100 euro zal het niet zijn denk ik.
Is inderdaad geen algemeen gangbare, prettig in het oog liggende “look”. Het uurwerk op zich - want vrij zeldzaam inmiddels - is wellicht zelfs meer waard dan het geheel.
Toch 200 voor betaald…
Originele Gigandet. In principe is de Valjoux 7765 een 7750, maar dan zonder rotor.
Deze jaren 70 horloges zijn nog best wel geliefd, onlangs heb ik er een tweetal van verkocht hier op het fourm. Waarde is sterk afhankelijk van de staat van het horloge en zeker ook het uurwerk. In goede staat zal deze zo rond de €300-€350 waard zijn.
Loopt perfect, chronograph pushers werken top. Alles lijkt me ok. Toch geen miskoop gelukkig… Vind het raar dat je er niet veel over terugvind op het internet
De staat van het horloge zelf lijkt me ronduit belabberd aangezien de hele kast is afgebladderd.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die interesse hebben om het horloge in deze staat te kopen, of het moet voor onderdelen zijn.
Gewoon wat TLC en hij gaat vlot de deur uit… .
Wellicht als je de hele kast opnieuw laat vergulden.
Maar ik vraag me af of je er dan geen geld op toe moet leggen bij een verkoop.
Misschien hou ik hem voor mezelf… Eventjes dragen en daarna verkopen. We zien wel… Bedankt alvast voor de info en advies en een zachte nachtrust toegewenst. Grtjs from Belgium .
€200 voor een valjoux uit de jaren '70 is zeker geen slechte koop hoor.
Dat lijkt me ook, en dat de look wat ‘belabberd’ is vind ik nog goed mee vallen eigenlijk