Gilt Seamaster cal. 342

Dag forum
Er is vast een vintage Omega expert hier die even zijn oog wil laten vallen op deze Seamaster en me kan vertellen of er opvallendheden zijn?
Zijn de wijzers origineel, de kroon? Klopt het uurwerk in combinatie met wijzerplaat, referentie nummer, dat soort dingen :smile:

Bedankt!

1 like

Uurwerk ziet er origineel uit volgens serienummer komt hij uit 1950 komen. Mbt de tot de wijzers en zwarte plaat kan ik niks zeggen. Maar ik weet zeker dat er meer zijn hier die daar wel iets over durven te roepen.

Als ik naar de letters ‘swiss made’ kijk en ik combineer dat met mijn vooroordeel over vintage pikzwarte wijzerplaten dan zeg ik dat het een heropgemaakte wijzerplaat is.

Die minutenwijzer is ook wel errrrg lang… oh, die wijzers zie je wel meer als je op de ref zoekt, een zwarte plaat zie je veel minder…

Dit horloge lijkt er het meeste op.

2 likes

Krek de twee dingen die ook meteen bij mij opkomen, al ben ik geen omega expert. Een dial die er zo kraaknet zwart voorkomt, en uit de 1950s zou moeten zijn, klinkt eerder als een Turkse “Catawiki special”. De wijzers zien eruit alsof ze beiden een millimeter of twee te groot zijn wat ik niet zou verwachten van Omega. :thinking:

2 likes

Ebay staat vol met van zulke ‘refurbished’ dials

1 like

Er bestaat geen enkele verf/lak die na 70 jaar er nog zo uit ziet.

2 likes

Jawel…

1 like

Nou laat maar weten welke lak ze 70jr geleden tot hun beschikking hadden die er nu nog zo uit kan zien.

1 like

OK, slechts 62 jaar oud.

Maar er zijn er echt wel meer te verzinnen van rond die leeftijd in hele, hele goeie staat.

7 likes

Wat een plaatje!

Mooiste polerouter die ik ooit gekocht (en verkocht) heb.

Dit was een 34mm model.

1 like