Ginault Only

Fijn weekend allemaal

15 likes

Wat een super leuk horloge!
Een echt knaller!

1 like

Voor de geinteresseerden een paar specs van de Ocean Rover 2:
Ceramic bezel with platinum coated and engraved numbers
Triple layer. Optometry grade (Clear coating without Blue hue) anti reflective saphire crystal (wat dat ook mag betekenen)
Enamel dial
Riveted indices
Hands and indices are facetted, diamond cut and Rhodium plated
SW200-1 Elabore grade movement, 6 weeks regulated in house.
Bracelet with glidelock

Het resultaat is echt prachtig!!!

6 likes

Heel benieuwd naar jou ervaring met de Silent Service want de kwaliteit is gewoon :exploding_head:

3 likes

Heel tof, gefeliciteerd :tada::confetti_ball::tada:

1 like

Ja, de mensen bij Rolex kunnen erg mooie dingen ontwerpen…

1 like

Eénmalig… 70 jaar geleden… Wel knap dat je relevant kunt blijven op ontwerpen waar niemand die vandaag de dag bij het merk werkt, ook maar iets mee te maken heeft gehad.

1 like

Ach, als iemand graag 15k betaald voor een Zwitser dan is dat een prima keus. 1,5k is precies voldoende voor wat het is.

Mooi die Ginault.
Ik ben er ook nog steeds blij mee en wil er wellicht nog eentje bij, maar dan met pukkel, of juist zonder datum.

3 likes

Ik ben er een tijd geleden achter gekomen dat er voor mij een waarde plafond is van boven de 3 a 4000 euro waarboven het draagplezier inzakt. Ik wordt me dan te bewust van de waarde en wat dan bij wijze van spreken een krasje voor impact heeft. Ik heb dit ervaren bij mijn Tudor Chrono. Hierdoor weet ik dat een Rolex mij nooit het plezier kan geven die ik zou willen gezien de Polar en de single red Seadweller wel echte grails zijn. Dus ik ben afgestapt van de alsmaar stijgende waarde ladder l, accepteer dat sommige grails in gedachten moeten blijven en zoek nu binnen het bereik waarin ik er volledig plezier aan kan hebben en het geen handboeien worden. De Ginault is gezien het kwaliteitsniveau daarmee denk ik een match.

8 likes

Ik heb hetzelfde idee hierover.
Had eindelijk mijn grail een Explorer 39 mm maar

En dan is de lol van het dragen daarmee echt een stuk minder.

1 like

Ja en dat is jammer maar helaas toch. Ik droeg de Tudor chrono steeds vaker alleen nog in huis maar bewust van waar de tudor was als ik iets uit de koelkast wilde pakken oid. En ja dan wordt een horloge handboeien in mijn ogen want horloges moet je dragen, van genieten! Een toolwatch, een wingman… Dan geef ik veel liever extra likes aan mensen die dat niet hebben en genieten van deze horloges! En ik weet dat een Tudor BB58 qua waarde ongeveer mijn max is waar ik heerlijk van kon genieten. Werd gek van al die mooie BB58 fotos van je @pasd. En je liet in de fotos zien dat je daar draagplezier van had want je durfde er alles mee. En dan is de hobby toch wat het moet zijn… genieten!

2 likes

Was ook mijn grail. Eenmaal om de pols, is direct de magie er van af. En alleen maar voorzichtig doen was ook niks haha. Na een paar maand verkocht :sweat_smile: mooie tijd. Fullset nieuwstaat voor 5k destijds.

4 likes

Dit dus helemaal.

Hier naast mijn Pelagos39 die voor de aanschaf van de Explorer zou moeten vertrekken.

3 likes

Haha in het begin is de explorer hemels. Maar word al snel saai en eindig je toch altijd met een duiker :joy:

2 likes

Heel mooi, nog steeds spijt dat ik de mijne verkocht heb. :grimacing:

1 like

13 likes

Erg mooi!
De mijne duurt nog wel even, zijn bestelde batch met sellita’s komen veel later dan gepland.

Naweeën van deze storm;

1 like

oef dat ziet er heftig uit inderdaad.Enig idee wat de vertraging is?

@charlesb52 heeft hem gehad als ik me niet vergis, misschien kan die er iets over vertellen?

1 like

Medio december stond in de mail. We wachten wel gewoon :slightly_smiling_face:

1 like