Giorgio Fedon 1919 met een Y675 uurwerk... wie kent dit merk?

Dag HF’ers!

Ik kwam op chrono een model tegen wat ik optisch een heel mooi model vind… alleen het is van een merk dat ik persoonlijk niet ken: Giorgio Fedon 1919… Ik lees er wisselende verhalen over, alleen wat mij verbaast is dat er een Y675 uurwerk (non-seiko 7S25 of 7S26 lees ik) van Seiko in zit, wat dan weer niet slecht klinkt?

De prijs valt alles mee (onder de 150 euro), dus dat is het probleem niet. Maar ik wil ook geen puinzooi op de hals halen zeg maar…

image

Iemand ervaring met Giorgio Fedon 1919?

Ja heb ik!
Mijn Giorgio Fedon kwam van Watch2day en was 140 euro nieuw! En ik heb ook hetzelfde Seiko uurwerk erin. Deze horloges hebben voor deze prijs geen saffier glas dus een krasje komt er wel op maar verder is het gewoon solide gebleken (althans bij mij)

Ik denk dat je de kwaliteit kan vergelijken met een Tommy Hilfiger horloge of een Gant.

Mocht je iets leuks willen van een bewezen merk dan zou ik doorsparen voor een 2e hands hamilton!

Deze heb ik:
https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/1/5/4/1542d4dc04c24fd7f174ef01c0ddee0057858f91.jpeg

Dank voor je reactie!

leuk om te horen. Ik vind vooral de datumaanduiding heel gaaf, en zie dit niet vaak op andere horloges! Vandaar dat ik er wel gecharmeerd van ben.

Hamilton is natuurlijk een betere keuze, maar het gaat me dan ook niet zo zeer om het geld. Ik vind het horloge qua stijl en vormgeving gewoon mooi…

En vergelijkbaar model van een reputabeler merk kan ik ook niet vinden, dan kom je in de buurt van bijvoorbeeld een Meistersinger, maar dat is dan meteen weer een ander uiterste.

Als je er niet teveel voor hoeft te betalen dan kan het weinig kwaad! Over smaak valt niet te twisten :smile:

Heb die beste man uit France maar even een bodje gedaan… niet al te hoog 85 eur. Nu maar zien of ie er vanaf moet :laughing:

Ik zou hem gewoon om de pols doen.

:roll_eyes: