Girard Perregaux 1945 Jackpot Tourbillon

Ik zag dit uurwerk in de Armbanduhr Katalog en ik vind het echt fantastisch. Ligt wel een beetje boven mijn budget helaas.

Wat vinden jullie ervan?

Waanzinnig…

• waanzinnig KNAP dat ze 'n jackpot mechanisme in een horloge hebben weten te frommelen.
  • waanzinnig ONZINNIG dat ze 'n jackpot mechanisme in een horloge denken te moeten frommelen.
  • waanzinnig DUUR om een jackpot mechanisme in een horloge te frommelen.
  • waanzinnig leuke gadget voor feessies en partijen :slight_smile:

Kortom: waanzinnig (maar ook in de positieve zin van het woord!)

Groet
Mark

ik had hem ook al zien staan in een woord waanzinnig mooi maar helaas niet in mijn budget

Nee hij is echt reteduur. Een half miljoen. Maar misschien krijg je dat terug als je drie bellen op een rijtje trekt. :slight_smile:

Amen, In één woord: waanzin(nig).

Groeten, Gerwin

ik zou niet meer aan werken toe komen als ik dat horloge om mijn arm had :smiley:

Mijn beste,

Laat ik voorop stellen dat het ongetwijfeld een zeer knap stukje techniek zal zijn, deze horloge annex jackpot. Maar daar houd het voor mij dan ook op.

Immers, een horloge is voor mij een instrument waarmee men het voortschrijden der tijd kan meten.
Primo: een nauwkeurige opgave van de plaats van de zon aan het hemellichaam op dat moment op die plaats.
Seconde: het meten van een tijdsinterval (chronograaf)
Een aantal nuttige complicatie buiten beschouwing gelaten, behoort een horloge te blijven tot de essentie van de doelstelling. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Leuk stukje mechaniek voor mensen die van gekkigheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen.
Misschien zou ik er iets anders over denken als ik tot die groep mensen zou behoren;).

Groeten, Tom Vreeken.

Ja ik zag hem laatst ook staan in een blad (Horloges meen ik). Erg gaaf. Een kunstwerkje.

ken het horloge ook ja, heb m omgehad, mee gespeeld (geen jackpot gehaald…), kan absoluut niet begrijpen waarom een merk als girard-perregaux met dit soort onzinnige horloges de markt op wil.