Girard Perregaux 375 mm

Sinds kort ben ik in het bezit van een GP 375 mm RG, ik ben benieuwd of er nog meer in nederland zijn.

Groeten

Dert

Hoi dert

Heb je ook een fotootje?

Ik heb vanalles geprobeert, maar als digibeet krijg ik dit niet voormekaar als je me verteld hoe dit moet volgen de foto’s alsnog!

Dert

Hier staat hoe je dat kan doen:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Dank je voor de tip, hierbij de foto’s. Het uurwerk is gemaakt door J.P.Journe.

Dat ziet er prachtig uit, maar niet geheel mijn smaak. Maar natuurlijk veel plezier met de aanwinst!

Waar staat de 375mm voor?

Prachtig horloge en ik denk dat Girard-Perregaux een erg ondergewaardeerd merk is in horlogeland en dat is toch best jammer want ze maken best sommige hele mooie stukken.

En als ik het goed zie, is dit een Mono-pusher chrono? Gezien de sub-dials en de “extra” knoop bij de kroon? Gave complicatie zeg!

Van harte met dit prachtige stukje techniek. (tu)

Helaas heb ik 'm niet :slight_smile:

dit type perregaux is ter nagedachtenis van de ferrari 375mm(mile miglia)

perregaux heeft (net als panerai nu ) een hele serie horloges uitgebracht voor ferrari

daar zitten de mooiste horloges ooit gemaakt tussen

In 1953 bestelde de regisseur Roberto Rosselini een ferrari 375 mm voor zijn vrouw, de actrice Ingrid Bergman. Deze auto is uniek. Ingrid Bergman wilde de auto in een speciale kleur zilvergijs, en tot vandaag de dag is de kleur “Ingrid Grigio” leverbaar op elke Ferrari.

Ter gelegenheid van de 50e verjaardag van deze auto heeft Girard Perregaux 375 van deze horloges gemaakt, 250 in rood goud en 125 in wit goud.
De wijzerplaat is uitgevoerd in Ingrid Grigio. Het is inderdaad een monopoussoir
(Chrono met een drukker)

Groeten

Dert

Hij is wel mooi maar…ik kan me niet voorstellen dat er een F.P journe uurwerk in zit terwijl perregaux zelf al hele mooi uurwerken maakt

(ik kan ook nergens vinden dat er een fp journe in zit)

Hier nog wat foto’s waarom een 375 mm heet zoals-ie heet


en de achterzijde van het horloge

Groeten

Dert

geweldig mooi horloge. Gefeliciteerd hier mee.
Mooi zo’n chrono met maar één knop. Wel jammer dat er geen formwerk in zit…

groet,
Arno.

Ik ken het woord “formwerk” niet, maar als hiermee bedoeld dat er geen uurwerk in zit dat door GP zelf is gemaakt heb je gelijk. Desalniettemin is dit uurwerk gemaakt bij F.P. Journe, wel een goed huis dacht ik.

Kun je vertellen wat “formwerk” betekend?

Dank je

Dert

Formwerk is dat het uurwerk ook vierkant is, dus kastvullend.
Hier zit ie toch achter een dichte deksel dus mij maakt het niet uit.
Prachtig uurwerk zeg!

Dankjewel voor de uitleg! Het is dus een duits woord. Geen wonder dat ik het niet snap…

Groeten

Dert