Girard Perregaux met het thema Ferrari

Mannen,

Graag zou ik jullie advies vragen over dit horloge (merk):

http://cgi.ebay.com/Girard-Perregaux-Ferrari-330-P4-Chronograph-watch_W0QQitemZ290018779555QQihZ019QQcategoryZ31387QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Ik ben erg gek op het automerk Ferrari, daarom zou het leuk zijn om beiden interesses te combineren, maar veel horloges met het thema Ferrari bestempel ik als commerciële rommel. Nu ben ik dus bij dit merk (Girard Perregaux) gekomen, maar ik weet hier bijna niks van, daarom vraag ik jullie (echte) mening (ook als het echt niks is), maar graag wel met de gedachten dat ik erg gek van de combinatie (kwalitatief mooi horloge +Ferrari) ben!?

Om jullie een indicatie te geven wat mij vragen zijn:
Hoe denken jullie over het merk Girard Perregaux?
Hoe denken jullie over de uurwerken van het merk Girard Perregaux ?
Is het kwalitatief een mooi horloge?
Hoe denken jullie over de waardevastheid van het merk Girard Perregaux in het algemeen?
Hoe denken jullie over de waardevastheid van het merk Girard Perregaux met dit thema?
Bij een merk als IWC krijg je vaak gemakkelijk veel korting, maar kennen jullie deze verhalen ook over het merk Girard Perregaux?
De producten (officiële) van Ferrari zijn vaak ietwat minder vriendelijk geprijsd (lees commerciële uitbuiting)! Hebben jullie deze indruk ook bij dit horloge van Girard Perregaux of is het gewoon een redelijke prijs?(het horloge kost nieuw $5259 maar bij betaald bijna $3500)

Met groet,

Bram

GP behoort tot de top van de Zwitserse horloge-industrie. Manufactuur uiteraard. Heeft een eigen brandforum op timezone die je eens zou kunnen raadplegen. De pour Ferrari vind ikzelf helemaal niks, maar goed dat is een kwestie van smaak. Met zoveel mede-Ferrari-fans zou de waardevastheid goed moeten zijn. Je moet in dit verband eens kijken op www.chrono24.com daar staat altijd een groot aantal te koop en kun je zien wat ze voor een gebruikte vragen.

Heb hier gereageerd…

http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,29953,29963#msg-29963

Die Panerais zijn echt jummie…!

Het contract met GP is afgelopen, de horloges die je nu nog vindt is van de oude collectie. Ferrari werkt nog nog alleen met Panerai.

Girard Perregaux is top! het bedrijf kan zich idd meten met de top in horloge land, neem bijvoorbeeld het drie bruggen uurwerk.
verder vind ik dat met ferrari jammer en ben ik blij dat dat naar panerai is gegaan.
als je dit een mooi horloge vind, twijfel niet en koop het, je gaat ze denk ik wel minder tegen komen, omdat er toch mensen zijn die de GP ferrari willen. de kwaliteit is iig erg goed.

ik een aantal gp’s wel mooi maar de ferrari special valt me wat tegen , als je een ferrari special wilt zou ik ook een panerai kopen , en als het een gp moet worden ging ik voor een ander model dan maar zonder ferrari logo.

Girard-Perregaux is een 200 jaar oude nog zelfstandige manufactuur met bizondere topmodellen in hun collectie,
heb zelf 2 vintage exemplaren van GP.


hier 3 Tourbillon modellen van GP , prijs vanaf een ton tot 4 ton.

GP heeft veel verschillende Ferrari modellen gemaakt, ik vind deze op eBay nou niet de mooiste,
de Carbon uitvoering van dit model vind ik persoonlijk veel mooier.

groet,
André

Mick Schreef:

Heb hier gereageerd…

Ik ook, dit was mijn reactie:

Dag Bram,

ik heb zelf ook een GP (Girard Perregaux) mogen hebben en deze beviel mij prima. Afwerking, looks, kwaliteit (en dat was dan nog wel vintage, tegenwoordig is het nog meer ontwikkeld).

Er zijn niet veel dealers van GP in NL geloof ik, dit is wat ik ff snel zo heb gevonden:

Harry Tromp, Amsterdam
Ibink Juwelen, Barneveld
Pertijs, Breda
Bonebakker, Den Haag
Pijnenburg, Eindhoven
Ten Boom, Haarlem
René Kahlé, Laren
Juwelier d’Oro, Leeuwarden
Willy Vossen, Maastricht
Henri Stijnen, Sittard
Pijnenburg, Tilburg
Boers Juweliers, Vught

Het is volgens mij redelijk exclusief en best prijzig en behoort (in mijn ogen) tot de minder ontdekte merken (Ulysse Nardin, Vacheron etc.) maar staat minstens kwalitatief net zo hoog als deze merken (en andere merken).

Het desbetreffende horloge heb ik weleens gezien bij Harry Tromp in de etalage in Amsterdam. Mijn aanraden zou zijn om daar gewoon eenst ekijken en te passen. Maar gezien de veiling nog maar 22uur duurt weet ik niet of je dat nog red.

Wat uurwerken betreft, volgens mij is GP ook een manufactuur en ook nog onafhankelijk, dit weet ik niet zeker dus pin mij hier niet op vast!

Waardevastheid zou ik niet weten, maar kwalitatief zit het wel goed en er zullen altijd Ferrari fans zijn (kijk maar naar jezelf ).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes met de overwegingen.

En ik wil deze post ook nog even toevoegen, een mooie indrukwekkende fotoreportage bij GP zelf:

http://www.pbase.com/kelvinphoto/gp

Helemaal eens met Andre. Dit is zo´n geweldig merk.

Op gevaar af, dat ik gelynched word:

Van der Gang, IWC of Girard-Perregaux: http://www.jomashop.com/gp-25990.html

Deze is ook mooi!

Jaap Schreef:

Dit is toch wel een plaatje hoor Bram, héél
subtiele verwijzing naar Ferrari, zonder protserig
te zijn

Die is héél mooi, leuk detail op de wijzerplaat SF en die rode wijzer accentueert leuk met die geblauwde wijzer. :slight_smile: Daar is over nagedacht.

Mooie opbergbox voor 9 horloge’s erbij, alleen die prijs. :smiley:

Heren,

Het is zeker niet de bedoeling om dit ebay horloge te kopen, omdat ik het horloge eerst eens in het echt wil zie. Ik wil ook liever niet een horloge met een paard als kenmerk, omdat dat te opzichtig voor mij is. Ik denk ook dat een subtiele aanwijzing naar Ferrari beter is voor de restwaarde, omdat dan de kans groter is dat een niet Ferrari liefhebber het horloge koopt (als ik het ooit wil verkopen?)!

Ik heb op aanraden van Jaap-Wim een afspraak bij Harry Tromp om daar de horloges eens in het echt te zien! Ze hebben de horloges niet op voorraad, maar ze halen de horloges op bij de importeur zodat ik ze kan bezichtigen.

Ik heb ook niet echt haast met de aankoop van een horloge, omdat ik eerst een iets meer over het horloge (merk) wil weten.

Bram

Zeker heeeeel mooi, maar kan ik niet betalen!

Bram

jongeklaauwdrager Schreef:

Heren,

Ik heb op aanraden van Jaap-Wim een afspraak bij
Harry Tromp om daar de horloges eens in het echt
te zien! Ze hebben de horloges niet op voorraad,
maar ze halen de horloges op bij de importeur
zodat ik ze kan bezichtigen.

Wat leuk dat je naar Harry Tromp gaat, kan je er meteen een dagje Amsterdam van maken, genoeg te zien. Ook hebben ze als het goed is al geruime tijd een geelgouden Royal Oak in de etalage liggen, nog het oude model van 36mm, moet je anders ook eens passen, zit echt heel lekker en is ook mooi manufactuurwerkje.

Verder hebben ze er ook merken als Ullyse Nardin, Eberhard, Omega enz. Hier is de link:

http://www.harrytromp.com/

Veel plezier die dag en succes met het passen en dergelijke. :slight_smile:

Ik ben vandaag bij Harry T. geweest, maar het horloge was niks, omdat het naar mijn idee ietwat te Ferrari was! Ik ben opzoek naar een horloge dat ietwat subtieler naar het thema Ferrari verwijst. Ik denk nu over dit horloge: http://www.prestigetime.com/item.php?item_id=2782

Maar, uuuuhhh wat denken jullie?

Groet,

Bram

Mooie GP chrono , maar behalve de naam van dit model --------- Ferrari Chrono F1-2000 --------zie ik de link met Ferrari niet :slight_smile:

Ik weet dat je niet op zoek bent naar wat Enzo droeg maar ik raakte zelf nieuwsgierig …moeilijk te vinden trouwens. Hier een foto van een ferrari met horloge :wink:

Is Harry T. overigens dezelfde als de Harry van de collectie ?

Heel leuk!

Bram