Girard-Perregaux ?Military?

Hoi

Ik ben benaderd om een horloge te ruilen (buiten forum) en dit was er één uit zijn collectie die me wel aansprak.
Ik weet alleen bijna niets van dit specifieke horloge. Ja, dat het 70-80 jaar oud is en de lume overduidelijk opnieuw is gedaan.
Weet iemand meer over dit model te vertellen? Als iemand een idee van de waarde heeft ook heel fijn, dan heb ik ook een idee of deze ruil een beetje in evenwicht zou zijn.

3 likes

Het geheel oogt heel raar, die wijzers bij die wijzerplaat, de amateuristische gravering op het uurwerk. Kan de verkoper er niet meer info over geven? Ik zou er zelf ver van weg blijven.

6 likes

Heb je gezien hoe het uurwerk gemarkeerd alleen is? Dat is gewoon erin gekrast. Compleet een fake.

2 likes

Dat is ook het vermoeden dat ik heb inderdaad. Maar ik ben geen kenner van deze modellen dus wilde niet zo’n stellige uitspraak doen.

3 likes

Het ziet er niet “fris” uit.
Zou mij hier niet aan wagen.

1 like

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Girard-Perregaux_12_09

2 likes

Uurwerk leek me ook legitiem inderdaad. Wordt gelukkig bevestigd hier. :ok_hand: Heeft al Incabloc, dus lijkt me toch in elk geval post-WW2.

1 like

Wat dan met de military pijl ?
Merkt U ook een verschil in slijtage tussen voor (glad chroom)en achter
(zware beschadigingen)

1 like

@peterlc “Whermachtswerk” niet gezien,sorry.

Vind het lastig er een prijs op te zetten gezien er flink mee gerommeld lijkt. Zou dit niet inruilen… teveel onduidelijk over originaliteit.

1 like

Er moet toch ook een militair nummer in het deksel staan? Persoonlijk vind ik de lume too much, maar misschien is dit na zoveel jaar wel mogelijk mocht het (toch) origineel zijn.

2 likes

Dat was me inderdaad opgevallen. Ik dacht dat dat kwam door het huid/zweet-contact dat dat wat uitgevreten was in loop der decennia.
Verschil is inderdaad wel heel groot.

Iedereen tot zo ver enorm bedankt voor de reacties!

1 like

Hier net zo’n uurwerk op de baai

Maar ik vind de wijzerplaat om te gillen.
En ik vraag me af of GP ooit horloges voor het Britse leger gemaakt heeft.
Als je zoekt naar GP big arrow krijg ik iig geen resultaat.

2 likes

Dat graveerwerk is wel veel beter.

1 like

wijzerplaat fake, verchroomde kast slecht, horloge heeft nooit geen militair gezien en is gewoon een samenraapsel. Zou hem alleen ruilen tegen een briefje van €20.

2 likes

Ik ga van de ruil afzien.

Te veel onduidelijkheden voor het geld. Er zou een gouden Titus voor vertrekken waar ik het 50-voudige van die 2 tientjes voor heb betaald.

Ruilpartner was begripvol, aardige kerel.

Iedereen nogmaals bedankt voor de nuttige inzichten

2 likes

Klopt echt helemaal niets van. Oekraiens projectje gok ik

1 like

Hij klopt wel redelijk denk ik, het “wehrmachtsuurwerk” met logo onder de balanskloof, en het GP logo is een oud beeldmerk van GP, dus niet Brits of MoD pheon/pijlpunt, maar een Adelaar logo. De lume kan zelfs origineel zijn, radium vormt zich wel meer zo. Chroom kan ongelijkmatig slijten/verouderen en het deksel kan ijzer of staal zijn - dus harder dan de kast.
De wijzers lijken niet te passen. Hier wat meer informatie

Girard Perregaux men’s military watch- 1950s. - Catawiki

1 like

Zou je dan niet eerder verwachten dat in het lumen meer onregelmatigheden zitten? Ik vind het lumen wel erg homogeen op het TS exemplaar.

1 like