Ik ben benaderd om een horloge te ruilen (buiten forum) en dit was er één uit zijn collectie die me wel aansprak.
Ik weet alleen bijna niets van dit specifieke horloge. Ja, dat het 70-80 jaar oud is en de lume overduidelijk opnieuw is gedaan.
Weet iemand meer over dit model te vertellen? Als iemand een idee van de waarde heeft ook heel fijn, dan heb ik ook een idee of deze ruil een beetje in evenwicht zou zijn.
Het geheel oogt heel raar, die wijzers bij die wijzerplaat, de amateuristische gravering op het uurwerk. Kan de verkoper er niet meer info over geven? Ik zou er zelf ver van weg blijven.
Er moet toch ook een militair nummer in het deksel staan? Persoonlijk vind ik de lume too much, maar misschien is dit na zoveel jaar wel mogelijk mocht het (toch) origineel zijn.
Dat was me inderdaad opgevallen. Ik dacht dat dat kwam door het huid/zweet-contact dat dat wat uitgevreten was in loop der decennia.
Verschil is inderdaad wel heel groot.
Maar ik vind de wijzerplaat om te gillen.
En ik vraag me af of GP ooit horloges voor het Britse leger gemaakt heeft.
Als je zoekt naar GP big arrow krijg ik iig geen resultaat.
wijzerplaat fake, verchroomde kast slecht, horloge heeft nooit geen militair gezien en is gewoon een samenraapsel. Zou hem alleen ruilen tegen een briefje van €20.
Hij klopt wel redelijk denk ik, het “wehrmachtsuurwerk” met logo onder de balanskloof, en het GP logo is een oud beeldmerk van GP, dus niet Brits of MoD pheon/pijlpunt, maar een Adelaar logo. De lume kan zelfs origineel zijn, radium vormt zich wel meer zo. Chroom kan ongelijkmatig slijten/verouderen en het deksel kan ijzer of staal zijn - dus harder dan de kast.
De wijzers lijken niet te passen. Hier wat meer informatie