Girard Perregaux?

Geachte forumleden,

Een kameraad van me vond deze Girard Perregaux in de lade van zijn moeder.
Zou iemand me meer kunnen vertellen over dit horloge (model, jaar, waarde)
Bij voorbaat dank.

1 like

Dames of heren model, wat is de diameter zonder kroon?
Quartz of mechanisch handopwinder / automaat?
Is dat nu een goud teken op het achterdeksel?

Ik durf niet te zeggen of het een dames of herenmodel is.
Het betreft een handopwinder.
Diameter/goudteken moet ik even navragen, ik schat de diameter zonder kroon tussen de 36-38 mm

foto achterkant is nu 180 graden gedraaid.

Mooie oude GP hoor , waarde is lastig te zeggen,btje afhankelijk of het goud is,of hij netjes op tijd loopt,wat van uurwerk erin zit etc.

Gewoon terugleggen in de lade van zijn moeder :slight_smile:

Hendrik

Afgaande op model en font, zou ik zeggen eind 60’s begin 70’s.

Leuk dat ie de originele kroon en doornsluiting nog heeft. Zien er wel wat afgeleefd uit (opnieuw vergullen).

Indien massief goud, 500 euro. Indien gold plated, tja een flink stuk minder.

Ik heb een closeup foto gemaakt van de achterkant.
Is dit een goud teken?

Ik kan er geen wijs uit worden. Ik gok van niet. Meestal staat er ergens nog een getal, 585 of 750.

Beetje late reactie op dit topic misschien, maar ik stuitte er toevallig op. Tot mijn verrassing gaat het om mijn horloge. Althans, tegenwoordig wel. Ik heb het begin dit jaar gekocht van een forumlid, aan wie het blijkbaar doorverkocht is. Het is een herenmodel, tegenwoordig wellicht als unisex te beschouwen.
Het merkje is, zo heb ik met behulp van mijn loep gezien, wel degelijk een goudmerk en wel van Zwitserse origine: een vrouwenkopje (Helvetia) met een x eronder, hetgeen betekent dat de (dikke) kast van massief 18k goud is. Dat merk je ook wel aan het gewicht.
Overigens kocht ik het in prachtige staat - ongepolijst en toch nauwelijks draagsporen - en is bovendien de originele gesp nog aanwezig, zoals te zien is op de foto’s. Beslist meer waard dus dan de genoemde 500 euro. Hoe dan ook, ik ben er verguld mee!

1 like