Ok, ik ben vorig een keer over de kleedjesmarkt op Koningsdag gewandeld in mijn woonplaats. Ik woon in een plaats waar behoorlijk wat geld huist.
Mijn horloge gekte was toen nog niet toegeslagen omdat mijn werk het niet toeliet dat ik een horloge droeg.
Op één van die kleedjes zat een jochie van, pak hem beet, acht jaar oud. Tussen zijn computerspelletjes, merkkleding en -schoenen en dure gadgets lagen ook wat horloges. Zo op het eerste gezicht niet veel soeps. Een G-Shock, een afgetrapte Seiko en wat, voor mij toen, onbekende merken. Ik kocht twee spelletjes en een leuk, klein, sjiek uitziend horloge.
Nu, anderhalf jaar later heb ik ook daadwerkelijk mijn ouwe trouwe Xbox weer eens aangesloten en dacht ik opeens aan die twee spelletjes die ik nog op zolder had liggen. Het horloge was al die tijd compleet vergeten.
Tot vanavond.
Nu ik hier een half jaartje meekijk, heb ik iets meer verstand gekregen van horloges. Niet veel maar ik ken nu wat meer merken. Ik had bijvoorbeeld nog nooit van Bulova, Hamilton, Tudor of Jaeger-LeCoultre gehoord. Ook niet van Girard-Perregaux.
Nu wel, dus toen ik vanavond mijn spelletjes pakte, kreeg ik een lichte hartverkleppering toen het horloge mee tevoorschijn kwam.
Maar goed, dat ik het merk ken, wil nog niet zeggen dat ik er verstand van heb. Daarom de vraag: heb ik een echte te pakken of is hij leuk voor de kerst en daarna nooit meer naar omkijken?
Eerst wat extra foto’s
Heerlijk plat!
De achterzijde. Het verraad werkelijk niets over het horloge.
Behalve een (serie?)nummer. Ik heb even de laatste twee cijfertjes weggekrabbeld.
Ik heb uiteraard zelf ook wel even Google geraadpleegd maar ik vind slechts een paar afbeeldingen die (vrijwel) hetzelfde zijn maar verder weinig informatie.
Wie helpt me verder?