Girrard Perregaux gyromatic | nieuwe aanwinst

Maar het uurwerk wat in deze zit is dus geen hp 23 ?

juist wel.

Dus het is wel kloppend ?

Nope

De kast en wijzerplaat zullen bij elkaar horen.

Maar bij deze wijzerplaat hoort dit uurwerk

Maar er zit dit in

met andere woorden,ergens in het leven van jouw horloge is er een transplantatie geweest waar het juiste automatische uurwerk is vervangen voor een handopwind uurwerk (wel van GP)

Bedankt voor je heldere uitleg! Hopelijk vind ik het juiste uurwerk nog eens en de juiste kast en plaat voor de gp 23 :slight_smile: desalniettemin een aardig horloge

Ja, dit uurwerk is leverbaar geweest als handopwinder, maar de automaat is hetzelfde uurwerk waarop een module plus rotor is gemonteerd en dat gedeelte ontbreekt bij het uurwerk van TH86.
Het is dus wel het juiste uurwerk maar niet compleet.

Lig er niet wakker van. Overduidelijk een redial en in mijn ogen ook een niet al te beste.

Het horloge van de TS is echt geen redail hij mist alleen het originele uurwerk.

Ik verzamel nu enkele jaren vintage GP’s en heb gemerkt dat je ontzettend moet uitkijken met dit merk op eBay. Het wemelt van de valse wijzerplaten en suspecte uurwerken. En inderdaad, een Gyromatic is een automaat (vandaar de naam) en dus hoort dit uurwerk overduidelijk niet bij de kast en de wijzerplaat. Vintage1982 heeft bovendien gelijk met zijn opmerking dat vrijwel alle GP-uurwerken uit deze tijd modificaties zijn.

De vorm van de belettering klopt mijns inziens niet (te dik en onregelmatig) en de aanduiding ‘17 jewels’ direct onder de merknaam heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit gezien bij een vintage GP. Bovendien is de wijzerplaat na al die jaren te zwart en te glanzend om authentiek te kunnen zijn. Zwart wordt onvermijdelijk doffer. Mijn ervaring is dat de meest zwarte wijzerplaten van vintage horloges die als nieuw ogen, niet authentiek zijn. Nog los van het feit dat zwarte wijzerplaten sowieso nauwelijks voorkomen bij vintage GP’s. Daarom ga ik ze het liefst uit de weg. Nogmaals, ik zou er niet rouwig om zijn dat je hem niet meer in je bezit hebt.

Ware het niet dat ik hem nog wel in bezit heb :wink: op ebay het uurwerk aanschaffen en plaatsen zou hem dus beter doen:)?

Oh je hebt het over de zwarte ex van mij?

Scherp
dat was een knappe redail inderdaad en ook een reden om toch naar geheel origineel te gaan.
De redail was gedaan door Causemann en zag er opzich goed uit,maar veel te fris en ‘‘gemaakt’’

Feit blijft wel dat het een schitterende combi was met de rosé vergulde kast en er heel veel reacties op kreeg.
Als hij geheel origineel was geweest en de kast gewoon massief zou zijn,had ik hem noot weggedaan.

1 like