Girrard Perregaux gyromatic | nieuwe aanwinst

Al enige tijd lag mijn girrard Perregaux gyromatic naakt in de kast en was toe aan wat aankleding. Zojuist voorzien van een bruine lederen band:-) het gaat om een gyromatic met 39 jewels. Het patina is mooi oud geworden en je ziet goed dat het horloge leeft!

Ik vind het een sjiek horloge wat gedragen mag worden :slight_smile:
De foto’s

3 likes

Mooi! :+1:

39 jewels ?..damn.
Heb je ook een foto vh uurwerk ?

Ja hoor :wink: had mijn spullen nog hij de hand zie foto

1 like

Tsjee, ik heb precies dezelfde gehad gold-filled met 39 juwelen. Via MP verkocht aan een liefhebber, mischien…is het 'm ??

1 like

Deze komt uit Frankrijk :wink: dus als je hem aan een franser had verkocht … En hij aan mij …

Mooi op tijd klaar voor de aankomende feestdagen, veel draagplezier :+1:

1 like

Nice! :+1:

1 like

Neen het is niet dezelfde want nu zie ik je 2e plaatje. Ik had een automatic. Veel plezier ermee. Het is een schitterend horlogemerk. greets, nitraM

1 like

Mijn beste,

Een fraaie aanwinst.:+1:
Geniet er met volle vreugde van!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

mijn ex…snik…ingeruild voor een jongere minder ervaren schone…die mij ook alweer verlaten heeft.

2 likes

Ik wil geen party pooper zijn, maar uurwerk en wijzerplaat horen niet bij elkaar.

De 39 steens Gyromatic is een rotor aangedreven automatisch uurwerk, waartegenover het getoonde uurwerk een handopwinder is.

1 like

Ik kan het hele uurwerk ook niet vinden als GP manufactuur…wat natuurlijk mogelijk is,maar normaliter staat er altijd een signatuur op het uurwerk.

Hmmm dat voorspelt weinig goeds :frowning: ooit is via ebay gekocht…

Jammer dat je de party verstoort ! Maar uiteraard bedankt voor dit helaas wat mindere nieuws, was er niet van op de hoogte dat dit niet bij elkaar hoorde… Kat in de zak dus

Bij die wijzerplaat hoort dit uurwerk.

1 like

Het uurwerk is een GP 23

Vandaar dat ik hem niet kon vinden…het is een Peseux 330 modificatie.

Lijst van inhouse GP is maar heel kort hoor. Verreweg het merendeel is een modificatie.

Ik dacht dat GP veel meer eigen werken had…wat een afzetters joh?! :smile:

Dat is een mooi horloge . :thumbsup:
Hier is een pdf met veel informatie over de Giromatic.
http://hans-weil.faszination-uhrwerk.de/girard-perregaux_mimo.pdf
Op de PDF is te zien dat er een gedeelte van het uurwerk ontbreekt.