Glaasje los, wat te doen?

Bij mijn zakhorloge is het glaasje losgekomen tijdens het schoonmaken (het glaasje is losgekomen van de ring waar hij inzit). Is dit goed zelf terug te zetten met een bepaalde techniek, of moet ik ermee even langs een juwelier gaan? Het lukt me in elk geval niet het glaasje terug in het richeltje te duwen (er blijft een klein stukje dat niet erin wil).
Bedankt alvast!

Een glaasje is enkele millimeters te groot gemaakt zodat een prof. met een soort van klemmetje het glaasje kan bevestigen

ikzelf zou een klem kopen

Even naar een horlogemaker, fluitje van een cent.

haedenstibo Schreef:

Een glaasje is enkele millimeters te groot gemaakt

Dat zou niet best zijn :slight_smile:
Het glaasje is slechts 1 of 2 TIENDEN te groot…

Bas

Als het een glazen glas is dan is dat lastig in te zetten als je dat niet vaker hebt gedaan. Er bestaan (voor zover ik weet) geen apparaten voor, wel voor kunststof “glazen” voor polsuurwerken.
De grap is om het glas in de ring te zetten b.v. aan de onderkant (bij de 6) en dan met je duimen langzaam doch gestaag en met aardig wat kracht naar boven te wrijven. Vind je dit te link, niet doen dan!!! Naar een horlogemaker gaan die daar ervaring mee heeft, even vragen dus!!
In het begin van mijn loopbaan heeft het aardig wat glazen gekost. Soms ontkom je er niet aan. Zeker niet als de rand waar het glas in moetbeschadigd is!!
Groeten Martin Meijer, uurwerkhersteller te Beilen.

Wat bij mij wel eens werkte was de ring waar het glas in moet eerst een tijdje in gloeiend heet water te leggen waardoor hij wat uitzet.

Voorzichtigheid is echter wel geboden (tu)