Glaasje Rolex 1501

Goedemorgen,

Na gisteren dolenthousiast de Rolex 1501 van flowert over te nemen kwam ik er vanmorgen achter dat ik het glaasje al kapot heb gemaakt :laughing:.

Zijn deze glaasjes makkelijk verkrijgbaar? Zijn er horlogemakers in de buurt van Amsterdam/gooi die deze kan vervangen?

Ligt er ook glas aan de binnenzijde, zie ik dat goed? Ik zou langs @Tempusuurwerktechniek gaan, want je komt niet onder service uit nu. Glas is een bitch voor het uurwerk. En wie weet hebben ze nog een glaasje.

2 likes

Huh, wat is er gebeurd?

1 like

Dit zou plexiglas moeten zijn, maar zo’n soort beschadiging heb ik nog nooit gezien…

3 likes

Goeie vraag, ik wilde een Fototje maken, toen zag ik dit :thinking:. Was gister in ieder geval nog niet zo.

Tnx voor de gegeven tips!

1 like

Mooi balen inderdaad zo snel al.

Zou ik zeker doen, dan kun je daarna weer volop genieten.

1 like

Als de beschadiging heel oppervlakkig is dan is het misschien mogelijk om het zelf op te lossen, maar dan zou ik meer hoeken moeten zien.

1 like

Heb je huisdieren? Zeker als dit plexi is en je hem niet gestoten of iets hebt zouden die dit kunnen veroorzaken. Verder zou ik idd hem naar betrouwbaar punt brengen voor nieuw glaasje.

1 like

Hier een iets betere foto.

Ja het is balen, af en toe zit het even tegen. Ik ga de tempus route proberen. Helaas vandaag niet te pakken gekregen.

Nogmaals dank voor de adviezen!

1 like

Geen huisdieren die dit kunnen doen, wel een dochter maar die is niet in de buurt geweest. Misschien toch onhandig ergens tegen aan gestoten denk ik…

Heb je een vrouw of vriendin die tegen je zei dat je geen duur horloge mocht kopen?

5 likes

:joy::joy: dat zeker misschien toch even checoen

1 like

Jemig zeg. :no_mouth:

Aan service ontkom je haast niet inderdaad, via het wijzer-centergat en het datumvenster komen al heel snel splinters het uurwerk binnen. Hoewel plexi op zich minder erg verbrijzelt dan saffier - maar hoe plexi zo kan splinteren als hier…? Nog nooit gezien.

Origineel glaasje lukt alleen via een Rolex Certified atelier.

1 like

Oude plexi (en dees is aldus de advertentie van de early seventies) al bijna 50 jaar oud is wordt ook dat gewoon broos en kwetsbaar (helaas). Al is het natuurlijk mijn aanname dat het “glas” net zo oud is als het horloge.

1 like

Inmiddels in contact met tempus! Dank voor alle adviezen :ok_hand:

5 likes

Vandaag al geholpen door Jasper van Tempus!

Ik ben zeer te spreken over de deskundigheid van Jasper. Snel en goed geholpen met een nieuw glaasje voor een zeer nette prijs. Echt een aanrader.

Bedankt horloge forum voor de goede adviezen :ok_hand:

7 likes

Wat was er nou gebeurd?

Gedelamineerd plexi door uitdroging oid?
Of een nare stoot tegen iets scherps?

1 like

Goede vraag, er is geen bewust hard contact met het horloge geweest. Waarschijnlijk vette pech.

1 like

Vervelend, maar gelukkig snel opgelost en nu weer lekker genieten.
Goed weekend!

1 like