Glaasjes vervangen en polijsten - tips?

Ik heb een tweetal horloges met een scheurtje in het plexiglas. En een tweetal met krasjes op het plexiglas.

Voor de glaasjes met krasjes denk ik aan polijsten, maar ik kan dit niet zelf. Is er iemand van hier die het polijsten kan van de Edox en Swatch? Of zou ik de glaasjes moeten vervangen? Zie de foto’s:

De Oris moet een nieuwe glaasje hebben. Ik begrijp inmiddels dat alleen Nieuwendaal uit Budel dit origineel vanuit Oris mag/kan. Wellicht zijn er alternatieven bij jullie weten? Foto:

De LeJour heeft ook een nieuw glaasje nodig. Tips? Mensen van hier? Foto:

Dank bij voorbaat!

Lichte krassen zou je kunnen wegpoetsen met Polywatch of iets dergelijks.

Commandant 4 lukt ook,tijdje terug met m’n accutron langs een glazen lampenkap geschuurd toen ik iets in visserslatijn aan het vertellen was,grote ondiepe kras :grimacing:
Dat gaat polijsten worden dacht ik(vaker gedaan,eenvoudig klusje) maar aangezien het niet diep was eerst het potje commandant er maar eens bij gepakt,kras is helemaal verdwenen,ook bij sterk zonlicht niets meer van te zien :grinning:

1 like

:+1: super spul!! Hiermee ook al diverse glaasjes als “nieuw” gekregen :+1:

1 like

Jawel, dat polijsten kan je zeker wel zelf.

Als je een tube polywatch koopt en een brillendoekje hebt, heb je alles wat je nodig hebt.

Vervolgens spuit je een beetje polywatch op het glaasje en maak je een paar minuten een ronddraaiende beweging met het brillendoekje.

Mocht het niet direct er uit zijn, dan herhaal je dit een paar keer.

Dit is echt super simpel.

Dit geldt overigens alleen voor krasjes. Scheurtjes polijst je er niet mee weg.

Ik heb de Commandant 40 (die heb ik gewoon staan) gebruikt. Wat een TOP resultaat!!! Dank voor de tips allemaal. Meteen mijn 10 horloges met plexiglas allemaal maar behandeld. Door de “mist” die nu weg is blijken de dials erg mooi! :grin::+1:t3:

2 likes

Lichte krassen? Tandpasta. Iemand deed me die tip aan de hand op dit forum, ik herinner me niet meer waar of wanneer, maar gewoon een lapje katoen (van een oud t-shirt of zo, goed inwrijven met tandpasta en voila, de krassen zijn uit het plexi.