Glas affordables vervangen door saffier: waar?

Hoi forummers, na al een tijdje gelurkt te hebben met een enkele post is het tijd voor mijn eerste topic.

Ik overweeg het glas op enkele ‘affordables’ (Orient Ray, Seiko 5, etc) te vervangen door saffier van crystaltimes.net of yobokies. Bestellen is één ding, maar het glas daadwerkelijk plaatsen kan ik niet zelf. Wat raden jullie mij aan, gezien de lage prijs van de horloges? De plaatselijke juwelier of toch horlogeglas.nl? Of kan misschien één van jullie met het juiste gereedschap dit doen voor een prijs?

edit: wellicht even nuttig te vermelden, ik woon / werk in Amsterdam resp. Den Haag, heb geen ervaring met goede horlogemakers maar tips zijn natuurlijk sowieso welkom! Ik heb voorlopig alleen ‘affordables’, dus in het topsegment kijk ik niet echt qua service.

Bedankt alvast!

Rob van Monsterwatches.nl?

1 like

Goeie, kan geen kwaad om te proberen, bedankt!

Heb mijn Seiko ook van saffier laten voorzien bij Monsterwatches.
Gewoon top en een goede prijs!

1 like

Rob van Monsterwatches. Heeft een Seiko en een Orient voor mij gedaan. :thumbsup:

Ik ook bij Rob laten doen en prima geholpen. Wel ff laten checken of alles waterdicht Is, want volgens mij heeft ie geen tester.

Rob van MW doet veel met saffier. Dus veel ervaring en goede prijs. Juwelier zou ik zelf nooit (meer) doen. Niet zelden prutswerk of uitbesteed met een flinke er bovenop voor de ‘service’.

1 like

Ik vermoed dat Rob op vakantie is want die reageert weer eens niet op email.

http://www.horlogeglas.nl/ Schijnt wel oké te zijn heb ik hier op HF begrepen. Maar geen ervaring uit eigen hand.