Glas gebroken van seiko

Mijn glas van deze seiko 5 is gebroken. Mijn eigen fout uiteraard. Kent iemand een goedkoop adresje waar ik dit in België kan laten maken?
Of ergens naar opsturen?
Ik vraag me af of het de moeite is om deze te laten maken. Als de kost te duur is…

Prijs opvragen bij Rob van Monsterwatches voor een nieuw glaasje, het is toch een leuk klokje.

Ik zou meteen voor saffierglas kiezen. Kosten zijn meestal rond de €50. Succes.

1 like

Aan de datumschijf te zien kan hij ook wel een servicebeurtje gebruiken. Dus als je hem toch naar bijvoorbeeld monsterwatches stuurt :stuck_out_tongue:.

Monsterwatches doet geen uurwerkservice. Hij vervangt het complete uurwerk. Hij kan wel de gezondheid van het uurwerkje beoordelen en misschien de wijzers op een andere manier plaatsen waardoor de overgang van de datum iets meer bij de 12 uur gebeurt. De overgang van de datum en dag is bij het 7s26 uurwerk toch heel anders geregeld.

Als het uurwerk ook moet worden vervangen (kost ook 50 euro, en is daarmee altijd goedkoper als een service :wink: ), loont het mogelijk niet de moeite…

Het uurwerk gaat, maar niet precies.
Ook blijft hij sinds de val soms steken en gaat niet meer verder.

Hoe oud is het horloge? Mogelijk dat de wijzers worden geblokkeerd door het beschadigde glas. Kan van alles zijn.

Ik zou het horloge niet dragen. De wijzers en datumschijven lopen vast op de glassplinters.
Zou ook nog eens krassen op de wijzerplaat kunnen achterlaten.

Is trouwens een 7s36 uurwerk.

2 likes

Voor 137 Euro heb je op Amazon.de op dit moment een SNZG15K1 te pakken. De J1 versies zijn duurder en zeldzamer, maar als ik schuin naar je wijzerplaat kijk heb je de K1 versie.

50 Euro voor Saffier en 50 Euro voor een nieuw uurwerk… dan heb je wel een upgrade te pakken en blijft het “jouw” horloge, maar eerlijk gezegd zou een verzekeringsmaatschappij het als een total loss afschrijven. :cry:

1 like

Sluit me aan bij Fate_Amenable_To_Change. Glas kapot, uurwerk dat wellicht vervangen moet worden. Economisch total-loss. Je vindt voor €133 binnen de EG een J. Inclusief verzendkosten en dus ook BTW. Goede reden om een J te kopen? Heb je ook nog een argument waarmee je het voor jezelf kunt verdedigen :wink:

Waar zit het verschil tussen de J1 en de K1 (behalve in de prijs)?

Daar is heel, heel erg veel over gezegd op forums. Er zijn lieden die beweren dat de J versies betere QA hebben, en beter lopen, maar er zijn lieden die het daar niet mee eens zijn. :slight_smile:

Er staat “Made in Japan” op de dial van de J.

Da’s wat bewijsbaar anders is.

Bij de K versie niet:

1 like

Afgezien van de (onbewezen) kwaliteitsverschillen, emotie, de J is echt Japanse product & de J is een pré bij verkoop. Dan, als je zoals in mijn voorbeeld, de J €4 goedkoper kan krijgen dan Fate_Amenable_To_Change’s K voor €137, lijkt mij de keuze simpel :wink:

2 likes

@robby0123

Je hebt drie keuzes.
Weggooien of laten repareren of een nieuwe kopen.

Mij was het zelfde overkomen en ik heb gekozen voor reparatie.
Heb toen ook een nieuw uurwerk laten plaatsen en saffier laten zetten.
Met verzendkosten al met al duurder dan een nieuwe maar wel een upgrade met saffier.
Maar Rob ( monsterwatches ) had een leuke verrassing hij plaatste ook
een snzg17 wijzerplaat met gelumde cijfers een sympathiek gebaar :+1:

Heb ik toch nog een Seiko mod :stuck_out_tongue_winking_eye: