Glas gevonden voor mijn Seiko 6119 - 5500

Ik heb een poosje geleden een Seiko 5 gekocht (6119 - 5500, productieperiode september 1975) voor een paar euro, echter het glas is gebroken en niet zo’n beetje ook.

De scheur zit op één uur en splits zich uit naar beide kanten.

Maar goed het is wel een heel apart ding en het is één van de weinig automaten die ik op de rommelmarkt heb gevonden die het nog gewoon doet.

Ik had al eens eerder gezocht naar een passend glas maar vanwege de leeftijd en de obscure vorm niets kunnen vinden. Ik liep gisteren even over mijn voorraadje horloges heen en ik zag die zielige Seiko liggen en ik dacht, ik probeer het nog een keer en ziedaar de schatkist die eBay heet:

Meteen de bestelling rondgemaakt, en nu afwachten!

Een soort gelijk probleem heb ik ook, ronde glazen zijn meestal gemakkelijk te vervagen maar rechthoekig lastiger.

Aanrader is Bastinck & Van Druten - horlogeglas.nl
Ik laat er regelmatig glazen op maat maken. Zelfs inclusief monteren betaalbaar en vakwerk. Twijfel je of ben je bang dat het te duur uitvalt. Bel of mail met ze.

Bedankt voor de tip!

Inderdaad, wel wat prijzig maar dit originele glas zie je anders nooit meer…

Later kom ik met een foto topic voor de hele makeover maar ik heb nu tussendoor even een vraag. Ik heb gisteravond het glas eruit gekregen, ik nam aan dat het glas gelijmd zou zijn omdat ik het er niet zomaar uit gedrukt kreeg. Na wat leeswerk kwam ik achter de heet-water truc, en dat werkt:

Maar nu het volgende, welke lijm kan ik het beste gebruiken om het glas weer vast te zetten (ik weet dat sommige lijmen het acryl wit laat uitslaan) ?

http://www.dehobbysite.nl/lijm-voor-horlogeglazen.html

Bestellingen laten helaas wel vaak lang(er) op zich wachten (ik heb een week of 2 moeten wachten voor mijn pakketje afgeleverd werd). Maar ze hebben van alles, dus misschien toch de moeite waard :slight_smile:

Dat product heb ik inderdaad ook gezien maar ik las toevallig deze thread

waarin men toch niet bepaald positief was, dus ik ben vooral benieuwd naar ervaringen, eventueel ook met andere producten. Het kost allemaal de wereld niet maar het glas dat er aan komt is dermate speciaal dat ik liever geen risico loop.

Volgens mij komt hier helemaal geen lijm aan te pas?
Het glaasje valt keurig in de kast op de pakking die ik meen te zien zitten. Daarna wordt het door het uurwerk etc op zn plaats gehouden.
Licht smeren van de pakking is volgens mij voldoende, niet lijmen dus!

Dat is interessant, er lijken wel degelijk lijmrechten op het glas en de kast aanwezig te zijn maar dat kan natuurlijk ook het gevolg zijn van een eerdere amateur reparatie. Als het goed is komt vandaag het glas binnen dus ik ga het gewoon even testen. Bedankt voor de tip!