Glas laten ontspiegelen?

Beste mensen.

Zoals ik u een week geleden liet zien ben ik de gelukkige bezitter van een Certina DS Pilot in 42 mm.
Dit is voor mijn werk een nagenoeg perfect horloge (los van het feit dat hij niet meer gemaakt wordt-ik krijg nu wel het idee hem in zijn doosje te bewaren).

Alleen is het glas niet/onvoldoende ontspiegeld.

Nu weet ik dat er een bedrijf bestaat dat horlogeglas kan ontspiegelen.

Wat kan ik hiervan verwachten?

Heeft iemand dit ooit geprobeerd?

Met vriendelijke groet,

Mies.

Ik zou gewoon bij een goede brillenzaak binnenlopen. Die doen niets anders dan glazen (laten) ontspiegelen. Misschien houden ze wel van een experimentje.

Nouuuuu, brillenglazen worden in de fabriek bij de producent ontspiegeld. Geen idee of ze ook naderhand nog een glas ontspiegelen voor je. En of ze het met een horlogeglas ook doen? Ik vraag het me af.

Toen ik nog brillen droeg werd mij verteld dat glazen naderhand (in Rotterdam bij Zeiss als ik het goed onthouden heb) ontspiegeld werden. Soms als ik nieuwe glazen bestelde moest ik een paar dagen wachten omdat ze nog ontspeigeld moesten worden. is wel ruim 15 geleden, dus of dat nog steeds op die manier gebeurt? Ik weet het ook niet…

Omemies Schreef:

Beste mensen.

Zoals ik u een week geleden liet zien ben ik de
gelukkige bezitter van een Certina DS Pilot in 42
mm.
Dit is voor mijn werk een nagenoeg perfect horloge
(los van het feit dat hij niet meer gemaakt
wordt-ik krijg nu wel het idee hem in zijn doosje
te bewaren).

Alleen is het glas niet/onvoldoende ontspiegeld.

Nu weet ik dat er een bedrijf bestaat dat
horlogeglas kan ontspiegelen.

Wat kan ik hiervan verwachten?

Heeft iemand dit ooit geprobeerd?

Met vriendelijke groet,

Mies.

Over ontspiegelen enkele opmerkingen:

1. je kunt eenzijdig of dubbelzijdig ontspiegelen. Ik zou aanraden voor ontspiegeling aan de binnenzijde te kiezen. Ontspiegeling aan de buitenzijde is niet duurzaam, maar raakt onherroepelijk beschadigd.

2. ik denk dat je hier niet aan moet beginnen. Ik verwacht dat je een flinke schep met geld aan het weggooien bent en vraag me af of het resultaat wel voldoende verschil zal maken.

Kijk.
Weer wat wijzer.
Ik neem je advies over.
Nu maar sparen voor een IWC Spitfire.
Die zijn tenminste vanaf de fabriek al ontspiegeld.

Mies.

waarom laat je er geen nieuw ar coated saffierglas in zetten, met de coating aan de binnenkant natuurlijk. Horlogeglas.nl?

hharry Schreef:

waarom laat je er geen nieuw ar coated saffierglas
in zetten, met de coating aan de binnenkant
natuurlijk. Horlogeglas.nl?

Ik denk dat dat een aanzienlijk goedkopere oplossing is dan het laten maken van glazen.

Kijk wel uit dat je exact krijgt wat je wilt (domed/niet domed, scherpe rand of “stepped”). Voorbeeldje: bij een chrono met een tachymetre onder het glas zien glazen met een stepping er vaak slecht uit, omdat die optisch door je tachymeter heengaan.

Heeft iemand hier al eens gebruik gemaakt van horlogeglas.nl?

Ik heb hier een horloge met een mineraalglas waar een aantal krassen op zitten waar ik me nogal aan erger… Ben benieuwd wat voor bedrag ik (ongeveer) kwijt zou zijn voor een nieuw saffierglas…