Glas/plexi Tissot LED beschadigt door ontsmetting, wat nu?

Help!

Ik heb vandaag mij Tissot LED aan voor de vaccinatie, maar er is ontsmettingsalcohol op het glaasje gekomen…

Blijkt dat de topcoat en/of materiaal hier niet tegen kan, en het glaasje is wazig…

Iemand enig idee waar ik hiermee terecht kan of wat ik kan doen?

Zo ziet het er nu uit:

Zo gisteren nog :disappointed_relieved::

PS: als het topic verplaatst moet worden, maar het dan maar weten.

2 likes

Probeer eens poetsen met Brasso. Werkt prima met acryl glaasjes.

2 likes

Als het polycarbonaat of ander kunststof is kan je het gewoon polijsten. Zelfde idee als met koplampen van een auto zeg maar…

1 like

Polywatch ? :thinking:

3 likes

Brasso en daarna tandpasta of polywatch

2 likes

ik denk niet dat dat door de alcohol komt, het lijkt meer op interferentie tussen de 5G chip en het LED scherm

25 likes

Dat is op de foto moeilijk te zien en als dit zo is ook moeilijker op te lossen. @Twix; kun je uitleggen of het echt bovenop je glas ligt, of er juist onder?

Bovenop is naar alle waarschijnlijkheid goed op te lossen met de genoemde poetsmiddelen…

1 like

voor de volgende shot om Sputnik vragen, die maken gebruik van 2G chips

12 likes

Dat was juist het probleem! :smiley:

3 likes

Zo te zien is er ook wat vloeistof op je arm terecht gekomen. Daar zou ik even mee langs de huisarts gaan als ik jou was. Da’s niet goed, die huid zo donker.

14 likes

:face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Volgens mij al een staat van ontbinding :frowning:

4 likes

Geen zorgen, de band geeft af. Je kan 112 weer ophangen.

2 likes

Lekker beginnen met vijlen. Ik gebruik altijd zo’n nagelvijl van de action met 6 vlakken met verschillende grofheid. En dan beginnen met grofheid 3, 4, 5 en 6 (1 en 2 zijn te grof).
Vervolgens opwrijven met koperpoets.
Zo heb al legio acrylglaasjes als nieuw gekregen.

7 likes

Misschien is het glaasje hetzelfde en kun je het overzetten :grin:

Kan ook komen door het magnetisme natuurlijk. Lijkt me niet goed voor een digitaal horloge.

1 like

Het glaasje is wel van een rood soort acryl.
Reageert wel ietsje anders dan transparant.
Ooit zelf ook een LED glaasje gepoetst.
Lukt wel met korrel 1200 schuren en Polywatch en veel geduld.

P.s. je foto van ‘ervoor’ vind ik zelf al niet echt strak en zie veel krasjes…

Met Polywatch veeg je in ieder geval zo die waas wel weg

1 like

Ik ga dit proberen, met die waas er op is het echt niet zo mooi meer :sweat_smile: en super strak was het ervoor ook niet, maar viel (voor mij) goed mee.

Als dat niet lukt zal ik, zoals @wbcoupe aangeeft, een ander moeten overzetten. Liever niet, want die oude elektronica is nogal fragiel

1 like

Slimme tip, ga ik in mijn achterhoofd houden als de andere dingen niet lukken!

Het is er echt op, er is wat weggevreten door se alcohol (ethanol, isopropyl,… ) wie weet wat er juist in die bussen zit die je dagelijks moet gebruiken. Het wordt dus poetsen tot het blinkt!