Glas polijst probleem :(

Zou eens contact opnemen met ripassa in vught

Zeer goeie juwelier en erkend breitling dealer met goede eigen mensen

Doen ook goed polijstwerk.

Glaasje vervangen voor een mooi echt breitling saffier

Breitling coatings zijn echt top

Thanks!

Polywatch verwijdert - makkelijk - AR-coating. Kwam ik zelf ook “the hard way” achter. Even je bezel verdraaien, dan kun je de laatste restjes ook goed verwijderen.

Nieuw glaasje is het enige. Kost je wel (ook) een full-service bij Breitling NL, want alleen een glaasje vervangen doen ze niet.

Saffier is idd zeker wel te bekrassen, diamant is bijv. veel en veel harder. En als je zoals ik met diamant-slijpstenen en corund (even hard als saffier, krast dus ook) werkt, draag je op je werk liever horloges met plexiglas. :wink:

2 likes

Nieuw glas in combinatie met herstellen waterdichtheid zou toch moeten kunnen?

Ze zullen eerst het uurwerk testen en de parameters controleren maar als die goed zijn dan moet het volgens mij zonder een full service kunnen

Ik heb er een tijdje gewerkt. Trust me… …deelreparaties doen ze niet. Of, een pusher losgeraakt, ook al is het gisteren gebeurd? Full service.

:+1:

Ik heb het ook een keer gedaan & het kost behoorlijk veel moeite. Maar het uiteindelijke resultaat was 100% naar wens.

1 like

Oneens

Saffier glas bestaat niet. Glas bestaat wel. Saffier ook. Saffier is heul erg hard, maar er kunnen krassen in komen. Ik heb verschillende horloges met krassen in het saffier.

Ik wilde het ook doen maar iedereen zij kan niet
Dus wordt een nieuw glas denk ik voor hem

Patato potato

Tuurlijk kan saffierglas ook beschadigen als je er maar gek genoeg mee doet, zie ze vaak genoeg met hele diepe krassen en putten erin.
Is dan vaak een Breitling van een bouwvakker die het gebruikt als gereedschap.
Was meer om aan te geven aan TS dat het de coating is die snel krast en niet het glas zelf.

misschien helpt dit om hem weer mooi glimmend te krijgen ?

On topic: ik denk ook dat je ar is weggepoetst. Als je eenmaal zo ver bent dan kan je best proberen je eigen werk zo te maken dat je je er niet meer aan stoort. Lukt dat niet bijt dan op een houtje en laat de horlogemaker zijn werk doen.

Taalverloedering. Zo jammer.

Heul jammer :wink: :joy:

:rofl::rofl:

Nee de harde G dat was pas taalverloedering we hadden bij een zachte G moeten blijven. Groetjes uit Limburg.

1 like

Wat Jurgen ook zegt, het mooie glas is iets waar Breitling er echt uitspringt. Ik zou dat er niet af willen poetsen… Maar ik kan me voorstellen dat een nieuw Breitling glas (zeker in combinatie met een service?) niet goedkoop is.

1 like

100% mee eens. Groeten uit Brabant :slight_smile:

1 like

Ftfy

1 like