Glas polijsten; fail :(

Ik krijg het niet geregeld;

De kras is lang en leek niet diep.

Een half uur polijsten later (4 verschillende pasta’s) en 3 gesloopte borsteltjes verder is het glas vlak maar de kras nog steeds te zien. Uit frustatie heb ik ook maar even de coating aan de binnenkant begaajd :smiley:

Iemand een verklaring? Of de verlossende tip? Een nieuw glas bestellen kan ik zelf bedenken :wink:

gr. Roel

effe langs een bevriende brillenboer misschien?

Ik denk niet dat die brillenboer je verder kan helpen. Verder heb ik ook geen idee hoe je dit oplost… :S

Serieus?

Ik hoorde mijn brillenboer jaren geleden(*) weleens vertellen dat hij bekraste glazen opnieuw kon polijsten. Maar goed, das war damals…

*ik heb mijn bril pakweg 10 jaar geleden afgedaan om nooit meer op te zetten.

Een beetje linke methode:

Schuren met een heel fijn waterproof schuurpapier (1200 of zelfs 2500),
juist de goede dikte om de kras eruit te krijgen,
daarna polijsten ?

Geen garantie hoor.

Paul.

krassen wegpolijsten is altijd lastig .
Je moet dan vaak echt een laagje weghalen.
Eerst wegslijpen,maar dat zal met normaal schuurpapier niet echt goed gaan (het is toch saffierglas?),dus een ander diamant schuurmedium gebruiken : 3m diamant schuurblokjes ultra fijn leverbaar bij Bijou Moderne b.v. 010-5296600
Of daar informatie navragen.
gr dirk

Max Kool Schreef:

Serieus?

Ik hoorde mijn brillenboer jaren geleden(*)
weleens vertellen dat hij bekraste glazen opnieuw
kon polijsten. Maar goed, das war damals…

*ik heb mijn bril pakweg 10 jaar geleden afgedaan
om nooit meer op te zetten.

Komt omdat de glazen van je bril van kunststof zijn.

Ik dacht dat het hoofdbestanddeel van koperpoets krijt was. Niet bepaald geschikt voor glas maar wel voor plexyglas. Fijn carborundumpoeder met water aanmaken tot een papje en dit op een stuk vlak glas uitsmeren. Hierover het bekraste glaasje wrijven met cirkelvormige bewegingen. Elke minuut een ander vers deel van de glazen onderlaag nemen omdat je anders een kuiltje slijpt. Na een tijdje een fijnere korrelgrootte nemen. Korrelgrootte kan geselecteerd worden m.b.v. de bezinkmethode: Slijpmiddel in hoog glas water roeren en na korte tijd uitschenken in andere beker. Het eerst gezonkene is het grofste en moet als eerste worden gebruikt. Enz. enz.
Slijppoeder-adressen kan je vast wel vinden in advertenties van Sterrenkijk-tijdschriften: Zenith, De Koepel o.d.

medeforummer dennizzz heeft goede ervaring met het bespuiten van het glas met transparante autolak. Ik heb het resultaat in handen gehad en na ‘helemaal geen kras meer’ is dit de best next thing.