Glas scheef in de case - mod hulp

Van een mede forum lid @jeroenderee een kristal over genomen voor mijn skx. Vandaag had ik wat tijd over dus tijd om aan de slag te gaan. Alles gaat voorspoedig tot het moment dat ik het kristal er in wil zetten. Ik krijg hem er gewoon niet recht in.
Op de foto’s kan je goed zin dat de ene kant dieper verzonken is dan de andere kant.

Iemand tips, of handige handjes in de omgeving van utecht?

Het plaatsen van de nieuwe dail en de wijzer terug plaatsen is wel al gelukt :grin:

2 likes

Kun je het hogere deel niet alsnog omlaag drukken?

Heb echt al best hard gedrukt, naar mijn idee. Weet niet zo goed hoeveel kracht zn glas kan hebben.

Heb je zo’n glazenpersje? Met de hand idd wat lastig om de druk evenredig te verdelen…

Ja zeker :grin:

2 likes

In dat geval blijven proberen (en harder duwen…) :+1:t2:

Harder drukken heeft wel geholpen maar, toch blijft die een beetje scheef. Weet eigenlijk niet of dit verschil zo acceptabel is

2 likes

Een beetje smeermiddel op waterbasis wil wel eens helpen.
Maar misschien is het glaasje wel niet helemaal gelijkmatig?

Lijkt erop dat ik de pakking gewoon gesloopt hebt, door harder te drukken. :grimacing:.

Zet de chapter ring wat scheef, dan is je aandacht weg van het glas :wink:

4 likes

Uitnemen en weer plaatsen. Is het een glas of een saphier ?
Het schijnt geen plexi te zijn.

Ik heb je een PB gestuurd. Ik help je voor nop, op voorwaarde dat je dat DD saffier verkoopt. Dat past niet bij je mod :upside_down_face:

6 likes

het is een saffier, nog een keer plaatsen is niet echt een optie aangezien de pakking kappot is.

Grote kans dat je met het gebruikte gereedschap de volgende glaspakking ook zult mollen :thinking:

Ligt dat eens iets nader toe ?

De pers en perstukken (nylon) zijn niet stabiel
Zodra je af het begin enigszins scheef gaat druk je dd pakking kapot omdat je geen gevoel hebt met deze pers.

Een schroefpers of spindelpers icm metalen persstukken
gebruiken of naar de horlogemaker met deugdelijk gereedschap

2 likes

Komt ook voor wanneer glas net iets te groot is…

Maar zoals Hub schrijft kan je best aan de slag gaan met wat beter gereedschap.

1 like