Glas vervangen

Goedemorgen

We hebben hier een TAG heuer met een stukje vettigheid aan de achterkant van het glas. Is het verstandig de plaatselijke horlogemaker het glas eruit te laten draaien, en laten schoonmaken en opnieuw erin te laten zetten?
Of kan hij beter terug naar TAG? Ik weet niet of er in de fabriek nog iets speciaals mee gebeurd. Hoe zit het dan eigenlijk met de waterdichtheid?? M.a.w. loop ik risico als ik het laat verhelpen bij de plaatselijke (wel TAG agent) horlogemaker??

Ten eerste: de waterdichtheid(beter gezegd waterresistant) ligt niet alleen aan het glas, ook de afdichtingen van kroon, poussoirs en achterdeksel spelen hierbij een rol. Misschien je eerst afvragen hoe komt de verontreiniging aan de binnenzijde van het glas??? Dit moet een oorzaak hebben. Het beste is om jaarlijks de afdichtingen te laten vervangen. Wat betreft de TAG agent, is deze ook werkelijk horlogemaker of alleen dealer van het merk? Elke zichzelf respekterende horlogemaker moet een horloge op waterresistance kunnen testen.
Hopelijk heb ik je een eind op weg geholpen.
Groetjes,
Miguel